Combi bezoek 20-10-2018
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
- sgvolkel
- Site Admin
- Contacteer:
Combi bezoek 20-10-2018
Wanneer: zaterdag 20 oktober 2018
Deelnemers: minimaal 10 (bij minder dan 10 gaan we overleggen) maximaal 60 personen
Entreeprijs: Eur. 10,00 p.p. (ter plaatse zelf te voldoen) kinderen 4 t/m 12 jaar Eur 7,50
(in de prijs begrepen koffie/thee of fris en cake)
Tijd: 12:00 tot 14:00 uur
Aanmelden: tot uiterlijk 10 oktober a.s. via email aan geurt451@planet.nl
Reisbegeleider deze dag: Carlos Geurts
PS Aero te Baarlo behoeft eigenlijk geen betoog meer, het is bij de meeste mensen wel bekend. Het bedrijf koopt en verkoopt vliegtuigen (of delen ervan) of ‘verhuurd’ ze. Sinds een aantal jaren heeft de eigenaar een museum hier opgericht. Reeds in 2011 brachten we een bezoek aan deze locatie. Sindsdien is er bijzonder veel veranderd en op deze zaterdag kunnen we dat met eigen ogen gaan aanschouwen. Het minimale aantal bezoekers is gesteld op 10. We zullen hier een rondleiding op de locatie krijgen. Vooralsnog zijn we niet welkom op de tweede locatie te Kessel.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deelnemers: minimaal 10 (voor een gids althans)
Entreeprijs: Eur. 3,00 p.p. (ter plaatse zelf te voldoen)
Tijd: 15:00 tot 17:00 uur
Vanuit Baarlo is het slechts een slordige driekwartier rijden naar deze locatie. Tegenwoordig bekend als Weeze Airport, daarvoor was het Royal Air Force station Laarbruch. Daar waar onder andere ooit eens Jaguars, Hunters, Buccaneers, Tornado’s en Harriers vlogen. Het museum nodigt u uit voor een reis langs de herinneringsstrook, door 45 jaar aanwezigheid van de Royal Air Force in Laarbruch. Het museum werd voor het eerst geopend voor het publiek op 3 juni 2007. Het doel van het museum is de geschiedenis van de voormalige militaire vliegbasis Laarbruch te documenteren. De voormalige kerk is voor dit doel gerenoveerd en bevat nu een grote selectie exposities waaronder twee cockpits (Canberra T4 en Buccaneer). Sinds maart 2016 is er een Engelse Electric Canberra PR7 te zien. Het museum probeert meer types vliegtuigen te kopen die in Laarbruch gestationeerd waren. Onlangs aangekocht voor de collectie is een Hawker Hunter T. 7. We zullen hier een rondleiding krijgen door een Nederlands- of Engelstalige gids. Interessant voor liefhebbers van de RAF en de historie ervan!
Opmerkingen:
* Er mag afzonderlijk op beide bezoeken ingeschreven worden, of voor een combi van beide bezoeken.
* Geef bij inschrijving duidelijk aan welk museum je wilt bezoeken of de combi.
* De bezoeken mogen ook door niet-SGV leden bezocht worden.
* De bezoeken zijn – rij technisch - zo gepland dat ze in een combinatie kunnen worden uitgevoerd voor diegene die daar interesse in heeft.
Deelnemers: minimaal 10 (bij minder dan 10 gaan we overleggen) maximaal 60 personen
Entreeprijs: Eur. 10,00 p.p. (ter plaatse zelf te voldoen) kinderen 4 t/m 12 jaar Eur 7,50
(in de prijs begrepen koffie/thee of fris en cake)
Tijd: 12:00 tot 14:00 uur
PS Aero te Baarlo behoeft eigenlijk geen betoog meer, het is bij de meeste mensen wel bekend. Het bedrijf koopt en verkoopt vliegtuigen (of delen ervan) of ‘verhuurd’ ze. Sinds een aantal jaren heeft de eigenaar een museum hier opgericht. Reeds in 2011 brachten we een bezoek aan deze locatie. Sindsdien is er bijzonder veel veranderd en op deze zaterdag kunnen we dat met eigen ogen gaan aanschouwen. Het minimale aantal bezoekers is gesteld op 10. We zullen hier een rondleiding op de locatie krijgen. Vooralsnog zijn we niet welkom op de tweede locatie te Kessel.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deelnemers: minimaal 10 (voor een gids althans)
Entreeprijs: Eur. 3,00 p.p. (ter plaatse zelf te voldoen)
Tijd: 15:00 tot 17:00 uur
Vanuit Baarlo is het slechts een slordige driekwartier rijden naar deze locatie. Tegenwoordig bekend als Weeze Airport, daarvoor was het Royal Air Force station Laarbruch. Daar waar onder andere ooit eens Jaguars, Hunters, Buccaneers, Tornado’s en Harriers vlogen. Het museum nodigt u uit voor een reis langs de herinneringsstrook, door 45 jaar aanwezigheid van de Royal Air Force in Laarbruch. Het museum werd voor het eerst geopend voor het publiek op 3 juni 2007. Het doel van het museum is de geschiedenis van de voormalige militaire vliegbasis Laarbruch te documenteren. De voormalige kerk is voor dit doel gerenoveerd en bevat nu een grote selectie exposities waaronder twee cockpits (Canberra T4 en Buccaneer). Sinds maart 2016 is er een Engelse Electric Canberra PR7 te zien. Het museum probeert meer types vliegtuigen te kopen die in Laarbruch gestationeerd waren. Onlangs aangekocht voor de collectie is een Hawker Hunter T. 7. We zullen hier een rondleiding krijgen door een Nederlands- of Engelstalige gids. Interessant voor liefhebbers van de RAF en de historie ervan!
Opmerkingen:
* Er mag afzonderlijk op beide bezoeken ingeschreven worden, of voor een combi van beide bezoeken.
* Geef bij inschrijving duidelijk aan welk museum je wilt bezoeken of de combi.
* De bezoeken mogen ook door niet-SGV leden bezocht worden.
* De bezoeken zijn – rij technisch - zo gepland dat ze in een combinatie kunnen worden uitgevoerd voor diegene die daar interesse in heeft.
T-Opa²
-
- SGV Pro
- Contacteer:
Re: Combi bezoek 20-10-2018
Gaaf, lijkt me leuk, wou altijd al een keer naar PS Aero, maar is er nooit van gekomen.
Vraagje over Laarbrucht museum: is de rondleiding alleen in het museum of ook verder op het terrein.
En is er nog wat speciaals te zien/doen wat er normaal niet is?
Vraagje over Laarbrucht museum: is de rondleiding alleen in het museum of ook verder op het terrein.
-
- SGV Pro
Hallo,Zonan Adolfse schreef: ↑28 sep 2018 17:32Gaaf, lijkt me leuk, wou altijd al een keer naar PS Aero, maar is er nooit van gekomen.
Als antwoord op jouw vraag over RAF Laarbruch: de rondleiding is alleen in het RAF museum. Verder is het een regulier bezoek. Om een gids mee te krijgen dien je met een groter gezelschap te zijn, vandaar mijn oproep. Bovendien is het nog eens wat gezelliger ook met een grotere groep. Graag verwelkom ik je op die dag
Vr.gr.
Carlos Geurts
-
- SGV Pro
Let op het mailadres bij aanmelding (geurt zonder S dus). Of een ander mailadres: car.geurts@planet.nl (dat mag ook)
-
- SGV Pro
Wordt echt alleen Baarlo of -hoop ik - toch wél de beide locaties bezocht? Anders zie ik niet meteen de meerwaarde van een georganiseerd bezoek.
Want dan kun je net toch zo goed aansluiten bij willekeurige 'gewone' bezoekersgroep. of zie ik dat verkeerd?
wordt het een fotobezoek of ook met een verplichte film-presentatie erbij?
Is er al eens iemand bij Irrland (ook niet zo heel ver weg) geweest en wat kun je daar (van buitenaf) fotograferen?
Want dan kun je net toch zo goed aansluiten bij willekeurige 'gewone' bezoekersgroep. of zie ik dat verkeerd?
wordt het een fotobezoek of ook met een verplichte film-presentatie erbij?
Is er al eens iemand bij Irrland (ook niet zo heel ver weg) geweest en wat kun je daar (van buitenaf) fotograferen?
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!
-
- SGV Pro
- Contacteer:
je gaat me toch niet vertellen dat je die speeltoestellen gaat noteren he?Is er al eens iemand bij Irrland (ook niet zo heel ver weg) geweest en wat kun je daar (van buitenaf) fotograferen?
Ik ben een keer naar irrland geweest en voor zo ver ik me kan herinneren hebben de (meeste) toestellen geen registratie.
En om op je vraag terug te komen, voor zo ver ik me kan herinneren van mijn bezoek en voor zo ver ik nu kan zien op google maps, kun je ze niet van buitenaf zien.
-
- SGV Pro
voor zover ik weet zijn de vliegtuigen van PS ook niet (allemaal) helemaal origineel. Neem nu de staartrotor van die Lynx (nu in Noord Holland).
met ps-logo. pure humor om te lachen
-
- SGV Pro
Hallo,
Over het bezoek in beide musea: je dient er vanuit te gaan dat niet beide locaties bezocht gaan worden in Baarlo.
De meerwaarde zit erin dat je in Baarlo met meer dan 10 personen aankomt, dus geen aansluiting bij een 'onbekende' groep. Hierdoor kun je ook enigszins zelf je tijdstip van bezoek bepalen.
In het RAF museum te Laarbruch krijgen we een Nederlandse gids mee omdat we met een grotere groep zijn.
Bovendien ga je nog eens gezellig met een aantal medespotters en luchtvaart enthousiasten op pad, dat kun je ook gerust als een meerwaarde zien, lijkt mij.
Vr.gr.
Carlos Geurts
Over het bezoek in beide musea: je dient er vanuit te gaan dat niet beide locaties bezocht gaan worden in Baarlo.
De meerwaarde zit erin dat je in Baarlo met meer dan 10 personen aankomt, dus geen aansluiting bij een 'onbekende' groep. Hierdoor kun je ook enigszins zelf je tijdstip van bezoek bepalen.
In het RAF museum te Laarbruch krijgen we een Nederlandse gids mee omdat we met een grotere groep zijn.
Bovendien ga je nog eens gezellig met een aantal medespotters en luchtvaart enthousiasten op pad, dat kun je ook gerust als een meerwaarde zien, lijkt mij.
Vr.gr.
Carlos Geurts
- jah wise
- SGV Pro
Ja Carlos,
't Is wa, die verwende ventjes van tegenwoordig.
Alles voorgeschoteld krijgen, anders is spotten niks aan.
Waar is de tijd van het onverwachte en verrassingen ?
Toen kon je nog ergens blij van worden.
't Is wa, die verwende ventjes van tegenwoordig.
Alles voorgeschoteld krijgen, anders is spotten niks aan.
Waar is de tijd van het onverwachte en verrassingen ?
Toen kon je nog ergens blij van worden.
give thanks to jah rastafari and everyone who makes spotting possible.
-
- SGV Pro
hoe dan ook: Fijn dat je deze combitrip hebt opgezet.Carlos Geurts schreef: ↑08 okt 2018 23:26Hallo,
-jammer maar helaas . Bij een vorig SGV-? PS-tripje was dat meen ik wel. Toen konden de liefhebbers dus maximaal scoren.
-daar heb je een punt
ouderwets sociaal contact, niks mis mee
Vr.gr.
Carlos Geurts
-
- SGV Pro
Goedendag,
Alle deelnemers hebben vanavond een bevestigingsmail gehad met daarin een bijlage met details over as. zaterdag.
Heb je jezelf wel ingeschreven maar niets ontvangen neem dan even persoonlijk contact op met mij.
Vr.gr.
Carlos Geurts
Alle deelnemers hebben vanavond een bevestigingsmail gehad met daarin een bijlage met details over as. zaterdag.
Heb je jezelf wel ingeschreven maar niets ontvangen neem dan even persoonlijk contact op met mij.
Vr.gr.
Carlos Geurts
-
- SGV Pro
- Contacteer:
Hallo,
deze dag rond 18:40 is een 737-300 verwacht.
Kun je mooi nog pakken na het bezoek aan Laarbruch, mocht je tijd hebben
mvg, Zonan
deze dag rond 18:40 is een 737-300 verwacht.
Kun je mooi nog pakken na het bezoek aan Laarbruch, mocht je tijd hebben
mvg, Zonan
-
- SGV Pro
- Contacteer:
Carlos super bedankt voor dit leuke uitje!
Zeker het geld waard.
Zeker het geld waard.
-
- SGV Pro
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Het is al even geleden, maar het viel me op dat niemand foto's heeft gepost.
Bij deze dus een aantal van mijn foto's:
PH-TBT by Zonan Adolfse, on Flickr
64-0745 by Zonan Adolfse, on Flickr
AP-BHZ by Zonan Adolfse, on Flickr
96+49 by Zonan Adolfse, on Flickr
Mig 23 by Zonan Adolfse, on Flickr
8909 by Zonan Adolfse, on Flickr
26+44 by Zonan Adolfse, on Flickr
Meer foto's zij hier te vinden: https://www.flickr.com/photos/zonanadol ... 6800954320
M.v.g, Zonan
Het is al even geleden, maar het viel me op dat niemand foto's heeft gepost.
Bij deze dus een aantal van mijn foto's:
PH-TBT by Zonan Adolfse, on Flickr
64-0745 by Zonan Adolfse, on Flickr
AP-BHZ by Zonan Adolfse, on Flickr
96+49 by Zonan Adolfse, on Flickr
Mig 23 by Zonan Adolfse, on Flickr
8909 by Zonan Adolfse, on Flickr
26+44 by Zonan Adolfse, on Flickr
Meer foto's zij hier te vinden: https://www.flickr.com/photos/zonanadol ... 6800954320
M.v.g, Zonan
- sgvolkel
- Site Admin
- Contacteer:
je maakt mij nieuwsgierig Zonan....
Ik ga de overige ook bekijken !
Ik ga de overige ook bekijken !
T-Opa²