Enkele Spottersplaatjes uit de Periode 1964-1970
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
- 19bingo
- SGV Rookie
- Contacteer:
Re: Enkele Spottersplaatjes uit de Periode 1964-1970
Ik heb nog een aardig plaatje gevonden in mijn archief , dat speciaal voor de oud-312ers onder jullie wel interessant kan zijn :
Ton Kooijmans in de cockpit van zijn Starfighter tijdens de TWM op Jever in 1968 !
groeten,
Hans
PS. mijn dank is groot voor jullie felicitaties n.a.v. mijn spottersjubileum !!
Ton Kooijmans in de cockpit van zijn Starfighter tijdens de TWM op Jever in 1968 !
groeten,
Hans
PS. mijn dank is groot voor jullie felicitaties n.a.v. mijn spottersjubileum !!
Laatst gewijzigd door 19bingo op 31 jan 2016 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.
- 19bingo
- SGV Rookie
- Contacteer:
De "Old Shaky" kwam regelmatig op Volkel in vervlogen tijden : hier zie je er eén in juli 1967.....De pompiers kijken toe !
Gelukkig in geen velden of wegen een naderend LB-jeepje te bekennen .....!
groeten
Hans
Gelukkig in geen velden of wegen een naderend LB-jeepje te bekennen .....!
groeten
Hans
Laatst gewijzigd door 19bingo op 22 okt 2014 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- SGV Pro
Meer, meer, meer.....
Please!
CG
Please!
CG
-
- SGV Pro
Ja van dit soort platen kan ik geen genoeg krijgen, +1Carlos Geurts schreef:Meer, meer, meer.....
Please!
CG
Regards Oscar
- Mickey312
- SGV Pro
- Contacteer:
't Is geen spottersplaatje, maar ik kan geen beter plekje vinden en een nieuwe thread voor één foto is ook zo wat. Genomen door m'n vader op de lijn van 312. Dit was nadat hij z'n 104-cursus had gehad en na terugkomst op Volkel niet bij 311 op de 104, maar bij 312 terug op de Streak geplaatst werd. Zal dus eind '65 geweest zijn schat ik. M'n vader had die dag de Pieter 201, naast hem op het dispersal stond Kees van de Tillaart met de Pieter 195.
Michael
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
- 19bingo
- SGV Rookie
- Contacteer:
Ik vond nog een plaatje in mijn archief , dat interessant kan zijn voor oud-Volkelianen.
Hoewel deze foto door mij niet op Volkel, maar op Welschap is genomen (1967) , betreft het wel een Volkel-vlieger , die we hier in de cockpit zien van zijn Starfighter. Wie ?
Graag jullie reactie.
groeten,
Hans
PS . iedereen bij SGV van mijn kant nog een voorspoedig 2013 toegewenst ! Een belangrijk jaar , zo heb ik uit betrouwbare bron vernomen...!
Hoewel deze foto door mij niet op Volkel, maar op Welschap is genomen (1967) , betreft het wel een Volkel-vlieger , die we hier in de cockpit zien van zijn Starfighter. Wie ?
Graag jullie reactie.
groeten,
Hans
PS . iedereen bij SGV van mijn kant nog een voorspoedig 2013 toegewenst ! Een belangrijk jaar , zo heb ik uit betrouwbare bron vernomen...!
Laatst gewijzigd door 19bingo op 22 okt 2014 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- 19bingo
- SGV Rookie
- Contacteer:
Ik heb nog enkele historische Volkel-plaatjes gevonden in mijn archief , die ik jullie hierbij graag wil tonen.
Geen topscherp materiaal , maar dat was ook moeilijk zevenenveertig jaar geleden , toen ik deze foto's maakte.
Allereerst een Globemaster in de landing op 28 juli....
Dan enkele 311-ers op 25 juli....
En dan nog twee Fiatjes , die ik op 25 juli in de landing fotografeerde...
Zo, dat was weer een hele klus , maar ik hoop , dat jullie het waarderen! Het voorbewerken van deze foto's kostte alleen al de nodige moeite, want de kwaliteit van de negatieven blijkt door het tijdsverloop over de jaren heen er niet beter op geworden te zijn !
Tot slot nog mijn dank aan de heren van de LB , die zo vriendelijk waren verstek te laten gaan , toen ik deze foto's maakte !
groeten ,
Hans
Geen topscherp materiaal , maar dat was ook moeilijk zevenenveertig jaar geleden , toen ik deze foto's maakte.
Allereerst een Globemaster in de landing op 28 juli....
Zo, dat was weer een hele klus , maar ik hoop , dat jullie het waarderen! Het voorbewerken van deze foto's kostte alleen al de nodige moeite, want de kwaliteit van de negatieven blijkt door het tijdsverloop over de jaren heen er niet beter op geworden te zijn !
Tot slot nog mijn dank aan de heren van de LB , die zo vriendelijk waren verstek te laten gaan , toen ik deze foto's maakte !
groeten ,
Hans
-
- SGV Pro
Errug fraai weer Hans!
- Aviator
- SGV Pro
- Contacteer:
In welk jaar was dat, Hans?19bingo schreef:Allereerst een Globemaster in de landing op 28 juli....
Altijd mooi, zo'n piepende en krakende Globemaster.
Ja, er gaat een hoop werk in zitten als je zulke oude negatieven een beetje fatsoenlijk wilt presenteren (ik spreek uit ervaring). Maar wij waarderen het zeer!19bingo schreef:Zo, dat was weer een hele klus , maar ik hoop , dat jullie het waarderen! Het voorbewerken van deze foto's kostte alleen al de nodige moeite, want de kwaliteit van de negatieven blijkt door het tijdsverloop over de jaren heen er niet beter op geworden te zijn !
Greetz,
Ad
- Mickey312
- SGV Pro
- Contacteer:
Het is het waard! Heerlijk die 311-kisten, de eerste twee met volledig grijze pylontanks zelfs! Ook wel grappig dat 2 van de 3 nog steeds op Volkel staan, bijna 50 jaar na dato.
Michael
- 19bingo
- SGV Rookie
- Contacteer:
-
- SGV Pro
Blijf rustig posten hoor, of -beter nog- stuur svp nog eens wat van zulke smaakvolle platen naar de AIM-redactie met een verhaaltje over toen.
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!
- 19bingo
- SGV Rookie
- Contacteer:
Dit fotootje uit 1 van mijn oude grootbeeldfilms voeg ik nog maar even toe , want - hoewel niet byzonder van kwaliteit -is het n.m.m.interessant genoeg. Deze Starfighter vloog in 1966 tijdelijk vanaf Volkel met een nevelgrijze staart met dito tanks en 323 sq.embleem , terwijl de rest van het toestel al in camouflagekleuren was beschilderd....
groeten ,
Hans
groeten ,
Hans
- sgvolkel
- Site Admin
- Contacteer:
Moet ik bij grootbeeldfilm denken aan een Agfa Clack / Click I of II ?
T-Opa²
- 19bingo
- SGV Rookie
- Contacteer:
Sorry, ik realiseerde me even niet , dat we tegenwoordig in het digitale tijdperk leven en dat ik wat dit betreft - als oud vliegtuigspotter van 67 jaar- misschien een niet meer bekende `analoge`term gebruikte : een grootbeeldfilm was een rolfilm (van het merk Agfa of zoals in dit geval Kodak) ,waarmee je slechts maximaal 18 negatieven per film kon maken. Dat deed ik indertijd inderdaad met een eenvoudige Agfa -camera. Deze negatieven kon je (laten) afdrukken als foto´s .Het voordeel was , dat deze grootbeeldnegatieven (van elk 4 x 4 cm.)zich in het algemeen goed leenden voor flink uitvergrote foto´s (minder korrelig).
Later - in 1967- stapte ik over op kleinbeeldfilm , waarmee je maximaal 36 negatieven (van elk circa 2 x 3 cm.) per film kon maken in camera´s , die daarvoor geschikt waren( in mijn geval koos ik voor een Werra) en dat was dus alweer een hele verbetering , hoewel de uitvergrootmogelijkheden beperkter waren.
Nog later kwam de spiegelreflex-camera met verwisselbaar objectief en dat was toen helemaal je van het , want daarmee kon je gebruik maken van een tele-lens !
groeten ,
Hans
Later - in 1967- stapte ik over op kleinbeeldfilm , waarmee je maximaal 36 negatieven (van elk circa 2 x 3 cm.) per film kon maken in camera´s , die daarvoor geschikt waren( in mijn geval koos ik voor een Werra) en dat was dus alweer een hele verbetering , hoewel de uitvergrootmogelijkheden beperkter waren.
Nog later kwam de spiegelreflex-camera met verwisselbaar objectief en dat was toen helemaal je van het , want daarmee kon je gebruik maken van een tele-lens !
groeten ,
Hans