30+ jaar F16 op Volkel
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Top user
-
- SGV Top user
Re: 25+ jaar F16 op Volkel
Heb de hele serie nog eens bekeken, maar het is ongelofelijk wat een vakmanschap en lef, hoe deze vlieger (t`is beter z`n naam maar niet te noemen) de J-140 toch nog wist terug te brengen
- Robert
- Site Admin
Wat was er gebeurd?
- Musicmann
- SGV Top user
Dit dus:Robert schreef:Wat was er gebeurd?
21 May 1998 [msh] J-140 F-16A Block 15X
While on a low-level flight from Goose Bay, Newfoundland, the aircraft hit trees. The aircraft was able to fly back to base safely. Damage was extensive with the loss of its nose cone and one of its underwing tanks. An inspection of the aircraft deemed it unrepairable.
01 Aug 2000 [scr] J-140 F-16A Block 15X
At Woensdrecht AFB
The cockpit section is currently active as a simulator trainer at the TNO Mission Simulation Centre (TNO-MSC) at Soesterberg AFB.
Mijn Foto's : http://ghbeck.magix.net/album/startpagina
- Maurits
- SGV Pro
Aha, zo is het ''leven'' vd J-140 dus geëindigd, was idd in Goose Bay... Interessante foto's btw!
Groet,
Maurits
Maurits
- T-O
- Site Admin
Volkel, 24-07-2001. Ik denk dat dit één van mijn eerste digitale opnames is. Welliswaar met een geleende camera, maar toch!
Zo'n heg kan nog nét ...
Zo'n heg kan nog nét ...
- Robert
- Site Admin
Op dat ene stukje na dat zich voor het hoofdlandingsgestel bevindt...
- Maurits
- SGV Pro
Ach, in t digitale tijdperk shop je dat toch gewoon weg met Photoshop?
Groet,
Maurits
Maurits
- con-v
- SGV Top user
Volgens mij is dat "uit den boze", het eind is zoek als je gaat photoshoppen. Er is volgens mij wel eens een discussie over gevoerd in een Scramble forum.Maurits schreef:Ach, in t digitale tijdperk shop je dat toch gewoon weg met Photoshop?
- Mickey312
- SGV Pro
- Contacteer:
Maar daar hebben ze de wijsheid zeker NIET in pacht ! Ieder moet het voor zich weten (we leven in een vrij land), ik clone ook op mijn huidige foto's wel eens iets weg (pylon, lichtmast, piepeltje). En dat kan dus ook op gescande foto's. Ik vind het bosje hier niet storend overigens. En het is heel moeilijk om iets weg te clonen dat voor je onderwerp staat.
Back on topic, tijdens het 55 jarig jubileum van 312 kwam deze toekomstige Jordaniër langs getaxied.
Back on topic, tijdens het 55 jarig jubileum van 312 kwam deze toekomstige Jordaniër langs getaxied.
Michael
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
- con-v
- SGV Top user
Tuurlijk mag je dat zelf weten, maar als je meedoet aan een wedstrijd wil men dat niet hebben.Mickey312 schreef:Maar daar hebben ze de wijsheid zeker NIET in pacht ! Ieder moet het voor zich weten (we leven in een vrij land), ik clone ook op mijn huidige foto's wel eens iets weg (pylon, lichtmast, piepeltje). En dat kan dus ook op gescande foto's. Ik vind het bosje hier niet storend overigens. En het is heel moeilijk om iets weg te clonen dat voor je onderwerp staat.
- Aviator
- SGV Pro
- Contacteer:
Ook uit historisch oogpunt bezien, is clonen uit den boze, want het maakt wat op je foto's staat, onbetrouwbaar. Een stukje heg wegfotoshoppen lijkt tot daar aan toe, maar het gaat al snel van kwaad tot erger. Een lichtmast weghalen kan naar mijn idee niet, en een serial veranderen al helemaal niet. Ook een squadroncode weghalen t.b.v. de fotoquiz kan niet, vind ik. Als iemand via bv. Google die afbeelding vindt, kan hij niet weten dat er met de foto "gerotzooid" is en denkt dus dat die lichtmast gesloopt is of dat de kist geen squadroncode had. Zelf probeer ik vaak informatie uit foto's te halen, maar aan gecloonde foto's heb je dus niets meer aan voor historisch onderzoek.con-v schreef:Mickey312 schreef:Maar daar hebben ze de wijsheid zeker NIET in pacht ! Ieder moet het voor zich weten (we leven in een vrij land), ik clone ook op mijn huidige foto's wel eens iets weg (pylon, lichtmast, piepeltje). En dat kan dus ook op gescande foto's. Ik vind het bosje hier niet storend overigens. En het is heel moeilijk om iets weg te clonen dat voor je onderwerp staat.
Tuurlijk mag je dat zelf weten, maar als je meedoet aan een wedstrijd wil men dat niet hebben.
Greetz,
Ad
- Mickey312
- SGV Pro
- Contacteer:
Over serials en codes heb ik het niet gehad, toch? Dat gaat mij ook te ver.
Ik vind jullie scans heel mooi (ook vanuit historisch oogpunt) en respecteer jullie standpunt. Alleen is Scramble voor mij geen benchmark. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij met zijn foto's wil doen. Advies daarover vragen en discussie erover voeren is goed, want dan kan iedereen zijn standpunt beter onderbouwen en bepalen.
Maar, het ging hier over F-16's op Volkel, dus... demo J-001 op het Safaripark!
Ik vind jullie scans heel mooi (ook vanuit historisch oogpunt) en respecteer jullie standpunt. Alleen is Scramble voor mij geen benchmark. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij met zijn foto's wil doen. Advies daarover vragen en discussie erover voeren is goed, want dan kan iedereen zijn standpunt beter onderbouwen en bepalen.
Maar, het ging hier over F-16's op Volkel, dus... demo J-001 op het Safaripark!
Michael
- Nebbor
- SGV Pro
- Contacteer:
- T-O
- Site Admin
Ik zal er nog eens een paar tegen aan kletsen...