Starfighters
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 26 okt 2005 17:15
Re: Starfighters
Hoi Michael,
Zeer fraai, je hebt helemaal gelijk vwb het type ik ga het aanpassen. Ga vooral door met scannen. Tzt link ik ze aan de bewuste movs. Die Streak mag er overigens ook wezen.
Groetjes JJ
Zeer fraai, je hebt helemaal gelijk vwb het type ik ga het aanpassen. Ga vooral door met scannen. Tzt link ik ze aan de bewuste movs. Die Streak mag er overigens ook wezen.
Groetjes JJ
- Mickey312
- SGV Pro
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 sep 2010 11:38
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Starfighters
Hier nog twee uit dezelfde maand. Na schooltijd geschoten, rond een uur of vier - half vijf op 16 november 1987. De database zegt dat het RF'jes zijn, maar ze hebben bomb-dispensers, geen Orpheus-pods. Nu zegt dat niet alles...
Michael
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
- Mickey312
- SGV Pro
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 sep 2010 11:38
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Starfighters
Drie jaar later, weer een 3-14, maar een ander Mickey Mouse nummer deze keer dan hierboven, en wel zeker een RF. Samen met de 3-02 op de cross. 23 november 1990. Ik liep toen stage, ik heb het sterke vermoeden dat de foto's zijn genomen door mijn vader.
Michael
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
- Mickey312
- SGV Pro
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 sep 2010 11:38
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Starfighters
Zo, terwijl iedereen zijn kater aan het verzorgen is, post ik nog een serie foto's van een tweetal Italiaanse G'tjes dat ons mooie veld bezocht van 26 tot 28 juni 1991. Wat zeer opvallend is, is dat de 3-36 / mm6589 een F-104G lijkt te zijn met een M61, maar dat er ook een Orpheus-pod onder hangt. Zijn reisgenoot, de 3-52 / mm6611, lijkt een RF-104G te zijn met een afschermkap over de gunmount, maar die heeft een lege centerline-pylon... Wie het weet, mag het zeggen!
Even snel chaff/flare dispensers erop geschroefd!
Het hydraulic panel
De chute is geraapt en gebracht. De oud-crew chief van de D-8312 kwam vanuit zijn hangaar nog even genieten van de G'tjes!
Mooie helm met Strega
Het bewijs dat er echt een gun in de 3-36 zit
De rust is wedergekeerd op het Safaripark
Eén van de twee had in de landing trouwens een bird-hit gehad (die vogel was niet meer gewend aan kisten die zo vlak binnenkwamen), met als gevolg een kapot landingslampje. Dat was snel gerepareerd, want op de 28ste vertrokken ze al weer vroeg, volgens de movements.
Even snel chaff/flare dispensers erop geschroefd!
Het hydraulic panel
De chute is geraapt en gebracht. De oud-crew chief van de D-8312 kwam vanuit zijn hangaar nog even genieten van de G'tjes!
Mooie helm met Strega
Het bewijs dat er echt een gun in de 3-36 zit
De rust is wedergekeerd op het Safaripark
Eén van de twee had in de landing trouwens een bird-hit gehad (die vogel was niet meer gewend aan kisten die zo vlak binnenkwamen), met als gevolg een kapot landingslampje. Dat was snel gerepareerd, want op de 28ste vertrokken ze al weer vroeg, volgens de movements.
Michael
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
- T-O
- Site Admin
- Berichten: 3195
- Lid geworden op: 14 mar 2006 16:09
- Locatie: Veghel
Re: Starfighters
Gewoon leuk verslag, niks mis mee
- Mickey312
- SGV Pro
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 sep 2010 11:38
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Starfighters
Effe wat Nederlanders. De eerste is een line-upje van 312-kisten op RAF Marham, genomen door mijn vader, een van zijn eerste deployments als baasje van de TD schat ik zo. Zal ergens rond '82, '83 geweest zijn. De crew-chief van de '63, René, staat bij zijn eigen kist. Op de achtergrond een Victor. Iemand enig idee wat de exacte datum is?
Dan twee van de weinige foto's die ik zelf gemaakt heb van actieve NL 104's, in de 312 area (vlak bij de toren), rond diezelfde tijd. Was tijdens avondvliegen, vandaar de lage sluitertijd!
Crew-chief Frans, die later de J-879 kreeg volgens mij.
Jeromeke, crew-chief Roel, die eerste de D-6700 had en later de J-656 kreeg.
Dan twee van de weinige foto's die ik zelf gemaakt heb van actieve NL 104's, in de 312 area (vlak bij de toren), rond diezelfde tijd. Was tijdens avondvliegen, vandaar de lage sluitertijd!
Crew-chief Frans, die later de J-879 kreeg volgens mij.
Jeromeke, crew-chief Roel, die eerste de D-6700 had en later de J-656 kreeg.
Michael
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
- bram1977
- SGV Pro
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 26 feb 2011 13:37
- Locatie: Baarlo
Re: Starfighters
Ging dat avondvliegen in de "104"-tijd hetzelfde zoals dat vandaag de dag gebeurd m.u.v. gebruik van nachtzichtapparatuur?
Groeten,Bram
i feel the need...the need..for SPEED!
i feel the need...the need..for SPEED!
- Stefan Goossens
- SGV Pro
- Berichten: 2800
- Lid geworden op: 19 dec 2007 19:35
- Contacteer:
Re: Starfighters
Ik zag de volgende op Marham op 4 juli 1983:Mickey312 schreef:Effe wat Nederlanders. De eerste is een line-upje van 312-kisten op RAF Marham, genomen door mijn vader, een van zijn eerste deployments als baasje van de TD schat ik zo. Zal ergens rond '82, '83 geweest zijn. De crew-chief van de '63, René, staat bij zijn eigen kist. Op de achtergrond een Victor. Iemand enig idee wat de exacte datum is?
D-8063 F-104G 312Sqn
D-8084 F-104G 312Sqn
D-8259 F-104G 312Sqn
D-8282 F-104G 312Sqn
Het lijkt erop!
Groeten,
Stefan
http://www.4aviation.nl - Luchtvaartreizen - Aviation Tours
- Mickey312
- SGV Pro
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 sep 2010 11:38
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Starfighters
Inderdaad Stefan, dank je wel!
Bram, in de 104-tijd werd er inderdaad ook zeer regelmatig in de late middag, vroege en late avond gevlogen. Wat ik me er van kan herinneren, was dat meestal op dinsdag-avond, maar als het gecanceld werd vanwege het weer of zo, dan werd het verplaatst naar donderdag. Er werd dan de hele dag normaal gevlogen en 's avonds werd er gewoon doorgevlogen. M'n vader ging namelijk gewoon 's morgens van huis en kwam 's avonds laat thuis. Tijdens oefeningen werd er ook heel de dag gevlogen. Maar waarschijnlijk zijn er hier ook nog wel wat ooggetuigen die dat al dan niet kunnen bevestigen!
Dat heel de dag doorvliegen speelde bijvoorbeeld een rol tijdens de crash van de D-6682 tijdens een basis-oefening (of TACEVAL?). De betreffende vlieger maakte zijn derde trip van de dag en was dus redelijk vermoeid. Hij hield zijn hoogte niet in de gaten tijdens het aanvliegen op de Vliehors, mede doordat het donker was en het water spiegelglad, en raakte het water. Hij kon nog wel hoogte winnen, maar de schade aan de onderkant van de romp was dermate groot dat het hydraulic panel er onderuit viel en hij eruit moest springen. Op de grond aangekomen klopte hij op de deur van de dichtstbijzijnde boerderij, waarop die boer een hooivork pakte en hem van zijn erf af jaagde omdat hij een hekel had aan al die herrie altijd!
Night-vision goggles en dat soort gadgets kwamen inderdaad pas later, in het F-16 tijdperk. Denk dat die dingen ook niet gepast hadden in een 104-cockpit!
Bram, in de 104-tijd werd er inderdaad ook zeer regelmatig in de late middag, vroege en late avond gevlogen. Wat ik me er van kan herinneren, was dat meestal op dinsdag-avond, maar als het gecanceld werd vanwege het weer of zo, dan werd het verplaatst naar donderdag. Er werd dan de hele dag normaal gevlogen en 's avonds werd er gewoon doorgevlogen. M'n vader ging namelijk gewoon 's morgens van huis en kwam 's avonds laat thuis. Tijdens oefeningen werd er ook heel de dag gevlogen. Maar waarschijnlijk zijn er hier ook nog wel wat ooggetuigen die dat al dan niet kunnen bevestigen!
Dat heel de dag doorvliegen speelde bijvoorbeeld een rol tijdens de crash van de D-6682 tijdens een basis-oefening (of TACEVAL?). De betreffende vlieger maakte zijn derde trip van de dag en was dus redelijk vermoeid. Hij hield zijn hoogte niet in de gaten tijdens het aanvliegen op de Vliehors, mede doordat het donker was en het water spiegelglad, en raakte het water. Hij kon nog wel hoogte winnen, maar de schade aan de onderkant van de romp was dermate groot dat het hydraulic panel er onderuit viel en hij eruit moest springen. Op de grond aangekomen klopte hij op de deur van de dichtstbijzijnde boerderij, waarop die boer een hooivork pakte en hem van zijn erf af jaagde omdat hij een hekel had aan al die herrie altijd!
Night-vision goggles en dat soort gadgets kwamen inderdaad pas later, in het F-16 tijdperk. Denk dat die dingen ook niet gepast hadden in een 104-cockpit!
Michael
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
-
- SGV Pro
- Berichten: 2887
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:09
- Locatie: Schaijk
Re: Starfighters
Tot de arbeidstijdenwet van toepassing werd bij de KLu, was het nachtvliegen gewoon een kwestie van langer doorwerken en overuren scoren. Toen (ik kan helaas alleen spreken over het F-16 tijdperk) was het inderdaad op dinsdag nachtvliegen met donderdag als uitwijk. Met de komst van nachtzichtapparatuur en targeting pods werd het belangrijker om in de duisternis te trainen en meerdere dagen per week te nachtvliegen. Dit had volgens mij ook te maken met de geluidsdruk op de omgeving, die liever een 'piekdruk' verwerkte, dan dat het over de gehele winterperiode werd uitgesmeerd.
Ik vermoed dat ergens in de tweede helft van de jaren 90 de arbeidstijdenwet werd aangepast, waardoor het avondvliegen niet meer op basis van overuren gedraait kon worden, maar op verschoven diensten. Dat hield weer in dat er 's morgens niet gevlogen werd, omdat je daar simpelweg het personeel niet voor in huis hebt.
Ik vermoed dat ergens in de tweede helft van de jaren 90 de arbeidstijdenwet werd aangepast, waardoor het avondvliegen niet meer op basis van overuren gedraait kon worden, maar op verschoven diensten. Dat hield weer in dat er 's morgens niet gevlogen werd, omdat je daar simpelweg het personeel niet voor in huis hebt.
- bram1977
- SGV Pro
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 26 feb 2011 13:37
- Locatie: Baarlo
Re: Starfighters
Dat is alweer `n stuk duidelijker! Heren, dank voor de info!!
Groeten,Bram
i feel the need...the need..for SPEED!
i feel the need...the need..for SPEED!
- Stefan Goossens
- SGV Pro
- Berichten: 2800
- Lid geworden op: 19 dec 2007 19:35
- Contacteer:
Re: Starfighters
En een fotooke van toen op Marham:Stefan Goossens schreef:Ik zag de volgende op Marham op 4 juli 1983:
D-8063 F-104G 312Sqn
D-8084 F-104G 312Sqn
D-8259 F-104G 312Sqn
D-8282 F-104G 312Sqn
Het lijkt erop!
Groeten,
Stefan
Groeten,
Stefan
http://www.4aviation.nl - Luchtvaartreizen - Aviation Tours
-
- SGV Advanced
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 19 mar 2011 17:06
- Locatie: Gemert
Re: Starfighters
Fraai
- Vanlion
- SGV Pro
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 26 jan 2012 23:21
- Locatie: Heteren / Geilenkirchen
- Contacteer:
Re: Starfighters
De volgende foto wil ik er nog wel aan toevoegen. Gemaakt met een 50mm lens (!), let op die kale bolus onder in beeld (nee, dat was ik toen nog niet. Ik heb tenslotte de foto gemaakt). Zomer 1982, naar verluidt werd de kist gevlogen door een Griek, die op Volkel was voor de ferryvlucht van een aantal af te leveren F-104's.
The mother of all idiots is always pregnant, and she travels a lot!
- Robert
- Site Admin
- Berichten: 5569
- Lid geworden op: 22 jul 2005 08:28
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Starfighters
V E T !