Waar ik vorig jaar voor de eerste keer op de Ginkelse heide was, ging ik dit jaar gewoon weer naar Eindhoven. Een van de redenen was, dat er dit jaar geen helicopter demo op de hei was.
P4 stond lekker volgepakt en was zelfs reden voor een foto van de parkeergarage vanaf S14.
Dit jubileumjaar bracht een paar extra kisten die zeker de moeite waard waren zoals de Montana en CA Hercen. Maar ook de aanwezigheid van twee A400's was mooi.
1. Zoals ieder jaar gaat de Dakota er al vroeg uit.
2. De Amerikanen kregen nog bezoek van deze anonieme C-37.
3. In het nog oranje-ige ochtendlicht werd er geboard voor de eerste jump op Ginkel.
4. Wie het kleine niet eert...
5. Grappig om te zien hoeveel er in een A400 kunnen t.o.v. de Casa.
6. Zoals te doen gebruikelijk neemt de Nederlandse Herc het voortouw.
7. De twee A400's sloten beide waves de rijen. De Ramstein Herc had voor de eerste wave een issue en is niet mee gegaan.
8. De Dakota bleef wijselijk ver van al dat grote geweld vandaan en deed zijn eigen ding.
9. De Klu bak kwam laag in de take-off maar dat kwam omdat die vooraan stond op de runway.
10. Ook de Daytona Herc kon ik nog laag pakken.
11. Het lijkt op een wing wave maar volgens mij is het cross-wind correctie.
12. Is natuurlijk wel leuk als ze zo voorbij komen.
13. De Griekse C-27 was ingeruild voor deze Herc. Jammer, want ik heb nog geen Griekse C-27.
14. De CA bak met allerlei opties gemonteerd.
15. De Brit ging echt als een raket. De Duitser bleef nog enigszins binnen beriek.
16. Montana kwam eerder terug met een klein euvel maar dat was zo verholpen.
17. De Pool is ieder jaar vaste gast bij Market Garden.
18. Leuk (bijna) spiegelplaatje van de twee grootsten.
19. Ik denk dat ik deze de mooiste vind van de dag.
20. De middagwave gaat van start, inclusief Ramstein Herc maar nu bleven de Pool en een Klu bak aan de grond.
21. Voor de terugkomst een plek gezocht bij het draaipunt na de overhead break.
22. Het was leuk maar de positie kan nog beter.
23. De Duitser gooide hem lekker op zijn kant.
24. We zijn gebleven tot de Gulf weer vertrok.
25. Ook de Spanjaard ging en zo komt er een einde aan een hele lange dag met veel en leuk vliegverkeer.
EHEH 21-09-2024 Market Garden
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
-
- SGV Pro
Re: EHEH 21-09-2024 Market Garden
Een lekkere reeks Ben, het was ook een mooie editie. De plaatjes met de instappers brengen sfeer in de serie, evenals de Dak.
Het lijkt in de laatste series die je geplaatst hebt wel alsof er wat te weinig detail / scherpte in je beeld zit, is er iets gewijzigd aan de afmetingen van je bestanden, of de manier van delen?
Verder mis ik je 'vloogtuigen' serie van je USA/Canada trip Die sla je toch zeker niet over? Dat willen we nog wel even zien natuurlijk...
Het lijkt in de laatste series die je geplaatst hebt wel alsof er wat te weinig detail / scherpte in je beeld zit, is er iets gewijzigd aan de afmetingen van je bestanden, of de manier van delen?
Verder mis ik je 'vloogtuigen' serie van je USA/Canada trip Die sla je toch zeker niet over? Dat willen we nog wel even zien natuurlijk...
-
- SGV Pro
Re: EHEH 21-09-2024 Market Garden
Dank je wel Bart.
Goed gezien wat betreft de scherpte. Ik heb de "output sharpening" wat teruggeschroefd. Die stond eerst op "standard" en nu op "low".
Ik zal de eerstvolgende serie (Kleine-Brogel) weer op standard verscherpen. Kijken of dat verschil maakt.
De vloogtuigen komen nog hoor maar met twee van die hele leuke dagen is dat even doorgeschoven naar een later moment.
Goed gezien wat betreft de scherpte. Ik heb de "output sharpening" wat teruggeschroefd. Die stond eerst op "standard" en nu op "low".
Ik zal de eerstvolgende serie (Kleine-Brogel) weer op standard verscherpen. Kijken of dat verschil maakt.
De vloogtuigen komen nog hoor maar met twee van die hele leuke dagen is dat even doorgeschoven naar een later moment.