Ja, toffe serie geworden Bart. Dat water geeft een extra dimensie aan de foto's ondanks dat het inderdaad hinderlijk is. Als het niet teveel gaat regenen, dan gaat het al wel de goede kant op.
BHT is altijd leuk, zeker als ze het hele programma afwerken inclusief hover jump en als bonus een groepsfoto.
In het vroege voorjaar hadden we twee BHT's in één week, ook tussen het water. De eerste was ook een groep rekruten waarvan de instructeur zei dat het de enige keer zou zijn dat er goede foto's van ze gemaakt zouden worden. Daarna worden ze binnen een jaar een stel "bad asses" die cameraschuw zijn.

En terecht. De tweede BHT groep was al verder gevorderd wat te zien was aan de echte wapens en daar hielden we meer gepaste afstand. Lees: geen 24-105 gebruikt.
Voor wat betreft de kleurbalans. Dat is niet altijd even gemakkelijk. In principe houd ik altijd dezelfde temperatuur (5200) en tint aan voor de hele serie, zon of geen zon. Tenzij er met verschillende lenzen wordt gewerkt. Voor de 100-400 heb ik bijvoorbeeld tint 2 en voor de 24-105 tint 10. Maar de temperatuur blijft daarbij steeds hetzelfde.
Pas achteraf, als ik de hele serie naast elkaar kan zien, bekijk ik of er een temperatuur aangepast moet worden. In de meeste gevallen hoeft dat niet maar soms wel. Tegenlichtfoto's maak ik net een beetje warmer (5500 of na gelang smaak).
Als laatste kijk ik ook naar de tijd van de dag. In Augustus begint het licht in de vroege ochtend al weer een beetje oranje te kleuren. Als er dan ook nog veel aerosolen in de lucht zitten, dan krijg je een te geel/rode tint.
Uiteraard hangt alles ook samen met smaak. Niet alle takken van fotografie heeft een perfecte kleurbalans nodig. Waar dat wel voor geldt is bijvoorbeeld product- en portretfotografie. Journalistieke foto's moeten ook kleurecht zijn en zo zijn er nog wel een paar te noemen maar voor de rest is het styling en smaak.