Zaterdag heb ik het evenement na aanleiding van het 75 jaar van de 15 wing op Melsbroek bezocht.
Ik was er 10 jaar geleden voor het laatst en inmiddels hebben ze een flinke metamorfose doorgemaakt. Er is geen vliegtuig meer over van wat 10 jaar geleden tot de inventaris hoorde.
Het is een klein evenement qua vliegbewegingen maar de diverse units op Melsbroek hebben wel flink uitgepakt. Het was goed georganiseerd en erg gezellig.
Het weer was goed maar dan heb je natuurlijk wel tegenlicht. Een uitdaging zullen we maar zeggen.
1. Active flight line met drie A400's die allemaal zouden gaan vliegen waarvan twee voor de rondvluchten.
2. De T-058 was er ook, ondanks de Nederlandse roundel met een grotendeels Belgische crew.
3. Omdat ik net na opening al binnen was, stonden er geen rijen bij de vliegtuigen voor bezichtiging van de cockpits. Hier de MRTT.
4. Interessant om te zien hoe de boom operator erbij zit; gewoon voorin, met beeldschermen. Leuk dat die ook aan stonden.
5. De politie verzorgde erg leuke demo's.
6. De NH-90, hier nog zonder dranghekken.
7. Ook de F-16 zonder afzetting. Niet veel later zouden beiden omzoomd worden.
8. De eerste uitgeloten gaan genieten van hun vlucht. In een vliegtuig zonder raampjes.
9. De tweede A400 voor de Special forces demo kwam netjes voorlangs taxiën.
10. De demo werd twee keer gegeven. De volgende foto's zijn vanuit verschillende hoeken genomen.
11. Het platform werd veiliggesteld waarna er ook nog voertuigen uit de Airbus komen.
12. Vanuit een andere hoek. De wagens worden eruit gereden.
13. Blurren is niet nodig.
14. En weer weg.
15. De nieuwe onderhoudshal van de A400 is indrukwekkend. Er kunnen drie kisten in.
16. Ik heb veel op en neer gelopen. Hier zijn we weer bij de flight line.
17. Dan de politie demo's. Te beginnen met een bambi bucket water drop.
18. O ja, de tombola vluchten gingen gewoon door tijdens de demo's.
19. Misschien wel de hoofdrolspeler van de dag. Die rechtse dan hè?
20. Hier mag ie een keer met een lier naar beneden.
21. Nu weer in de heli. Baasje en hond kijken al naar het doel op de grond.
22. En dan mag ie los.
23. De verdachte is staande gehouden.
24. Op het einde van de dag komt de zon eindelijk een beetje goed te staan.
25. Op de achtergrond het waterbassin.
26. Verschillende disciplines werden getoond, waaronder ook fastropen.
27. Na de demo's gingen alle manschappen onder applaus weer terug naar hun basis in de hangaar.
28. Ook de Falcon werd gebruikt voor rondvluchten.
27-05-2023 Open deur 15 Wing Melsbroek
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
-
- SGV Pro
Re: 27-05-2023 Open deur 15 Wing Melsbroek
Verreweg de leukste serie die ik van dit evenement gezien heb Ben. Lekker licht op de static platen en de demo met de politie heli ziet er tof uit. Dat is zeker de moeite geweest als je het mij vraagt. Een goede keuze om vroeg te gaan..
-
- SGV Pro
Dank je wel Bart.
Dat doet me deugt. Ik zelf heb niet of nauwelijks foto's van anderen gezien.bvdbogaert schreef: ↑04 jun 2023 08:11Verreweg de leukste serie die ik van dit evenement gezien heb Ben
- sgvolkel
- Site Admin
- Contacteer:
Mooi, die groothoekplaatjes!
Ook de politieserie spreekt me erg aan.
Ook de politieserie spreekt me erg aan.
T-Opa²
-
- SGV Pro
Dank je wel Theo.
In onze spotterswereld is groothoek niet vaak aan de orde vanwege veiligheid en op afstand moeten blijven en zo maar, inderdaad, groothoek levert altijd verrassende perspectieven op.