We kennen allemaal wel de "hit and run" trips om een stel vliegtuigen te fotograferen. Ik heb ze ook gedaan maar dit was wel een bijzondere trip. Ik ben namelijk "even" naar Griekenland geweest om getuige te zijn van Iniochos 2023.
Het was een trip die je op twee manieren uit kunt leggen: een teleurstelling en geslaagd. Dat had alles te maken met het weer. In de ochtend kwam de regen met bakken uit de lucht en is de grote ochtendmissie gecanceled na eerst uitgesteld te zijn. Er zat ook onweer bij, dus had er best wel een mogelijkheid in gezeten dat ze ons weer van het veld wilden hebben en dan hadden we niets.
Echter, tegen de tijd dat we naar de overkant gingen, werd het droog en dat zou het ook blijven. Zelfs de zonnestralen kwamen in de middag met bakken uit de lucht vallen. Met een beperkte missie in de middag mogen we dus van enorm geluk spreken. We zijn niet voor niets gekomen.
Mijn doelen waren Phantom, Saudi F-15 en een Indiase Sukhoi. Die zijn allemaal gehaald. Weliswaar niet in enorme aantallen maar ik ben sowieso niet van de nummers. Ik hoef maar 1 kist te hebben, zolang die maar mooi voorbij komt.
1. De Jordanesen gingen niet vliegen, dus doe ik het met dit lijntje.
2. Het gat tussen het slechte weer en de middagmissie werd opgevuld door de aankomst van twee bezoekende Italianen.
3. Daarna ging de middagwave van start met deze brute Tornado's als starters.
4. Bleef lekker laag met de wielen al binnen.
5. Mijn eerste Saudi fighters.
6. Als ik op de staarten af ga, dan vlogen de Grieken met meerdere units.
7. Spectaculaire bak die als een raket omhoog ging.
8. Het was er maar eentje maar dat is genoeg.
9. Hier gingen alle harten natuurlijk sneller van kloppen.
10. Ook nu was het er maar eentje maar het is er wel een, zo op het einde van de levensduur.
11. Dus nog maar een.
12. Als de Phantom klaar is, dan wordt dit mijn nieuwe favoriet. Ik heb altijd al wat met de F-15 gehad.
13. De roller was overigens goed te doen als je niet in het gras stond. Je staat dan eigenlijk te laag. Zeker ik met mijn lengte.
14. Taxiën met een open canopy. Nooit eerder gezien. Na de F-16 nu dus ook de F-15.
15. Nummer twee hield de kap dicht.
16. Ook de Torren kwamen terug van hun missie.
17. Gaaf met haaienbek en tail art.
18. De Indiërs, bezig met een charme offensief.
19. Speciaal voor de spotters kwam de Phantom bij terugkomst nog een keer door.
20. Klassiek beeld. Zal ik ze ooit nog een keer zien? De tijd zal het leren.
21. Tegen het eind van de dag gooiden de Grieken nog een stel F-16's eruit...
22. ...en Rafales. Mijn eerste Griekse.
23. Flink verweerde look op deze bak.
24. Onder het mom; hoeveel kan ik meenemen... Daar onder liggen er nog meer.
25. En weer terug op het dek. Het gras was hoog dit jaar. Zal wel door het groeizame weer komen.
26. Het licht wordt zachter; we naderen het einde van de dag.
27. Vanaf mijn plekje kon ik zowel een hoog als laag standpunt innemen.
28. Mooie backdrop. De achterste bergen waren niet te zien vanwege de lage bewolking aan de overkant.
29. Leuk dat de Grieken voor de Rafale zijn gegaan.
30. En ik eindig met onze sjouwert. Brute bak zo.
Iniochos 2023 spottersdag 3 mei
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
-
- SGV Pro
Re: Iniochos 2023 spottersdag 3 mei
Tja Ben, je omschrijft het treffend. Het is toch nog een leuke serie geworden en het licht mocht er aan het eind van de middag zeker wezen! Na de spottersdag hebben we van buitenaf het platform met Indiërs, Spanjolen en Grieken nog even bekeken. Daarmee viel het nummertechnisch ook nog wel op zijn plek.
Bedankt nog voor de 029.
Groet van Bruce en mijzelf
Bedankt nog voor de 029.
Groet van Bruce en mijzelf
- sgvolkel
- Site Admin
- Contacteer:
-
- SGV Pro
Re: Iniochos 2023 spottersdag 3 mei
Bart en Theo, dank je wel.