Het was een magere week dit jaar. Niet alleen qua vliegbewegingen maar ook het weer speelde niet echt mee.
Daarnaast mogen de helicopters, vanwege hernieuwde handhaving van het luchthavenbesluit, niet overal meer landen en sommigen nemen dat heel letterlijk door 20-30 meter boven de grond te gaan hoveren. Dit geldt overigens niet alleen voor de GLV5 maar bijvoorbeeld ook voor Ginkel en Ede.
Hoogtepunten waren de politie-heli, met de PH-PXZ mijn derde AW-139 en de door gunner oefening.
1. Dit is een beeld wat we veel gezien hebben.
2. De politie beperkte zich tot snelle passes tussen de bomen.
3. De bochten werden wel lekker genomen.
4. En er is één plekje waar ze mogen landen.
5. Door gunner oefening. Steady hover genomen met 1/5de (=full disc).
6. Er werden verschillende scenario's afgewerkt met "dreigingen" vanaf de grond.
7. Er werd met de Mag's geschoten maar de foto's met vuurmonden zijn te bewogen omdat de Chinook gelijk weg ging tijdens het schieten.
8. Auto "uitgeschakeld"... en weer door.
9. Op de laatste dag is de D-483 ontdaan van de Mag's.
10. Helemaal in m'n uppie stond ik daar, oog in oog met een Chinook.
11. Terwijl ik opzij ben gaan staan voor de take-off, kwam de heli toch mijn richting op.
GLV5 voorjaarsvakantie 2023
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
- sgvolkel
- Site Admin
- Contacteer:
Re: GLV5 voorjaarsvakantie 2023
Het weer was inderdaad een flinke spelbreker, de afgelopen week. Maar desondanks een prima verslag; dank je voor het delen.
T-Opa²
-
- SGV Pro
Dank je wel Theo.
Het voordeel van een afwezige zon is dan weer wel dat het niet uitmaakt waar je staat met het licht.
Daar heb ik veel gebruik van gemaakt.
Het voordeel van een afwezige zon is dan weer wel dat het niet uitmaakt waar je staat met het licht.
Daar heb ik veel gebruik van gemaakt.
-
- SGV Pro
Zie deze nu pas
Er zitten toch nog wel wat leuke plaatjes bij Ben, ondanks het wat mindere weer. Jammer dat ze weinig meer landen, hopelijk is dat van voorbijgaande aard, want anders wordt de GLV toch een wat minder interessante plek.
Er zitten toch nog wel wat leuke plaatjes bij Ben, ondanks het wat mindere weer. Jammer dat ze weinig meer landen, hopelijk is dat van voorbijgaande aard, want anders wordt de GLV toch een wat minder interessante plek.
-
- SGV Pro
Dank je wel Bart.
Het is inderdaad minder interessant als ze niet meer mogen landen.
We moeten het doen met de heli's die twee bandjes hoog boven de grond blijven hoveren.
Oefenen met manschappen wordt zo ook een stuk moeilijker.
Ik ga er vanuit dat DHC hier nog wel iets mee gaat doen.
Het is inderdaad minder interessant als ze niet meer mogen landen.
We moeten het doen met de heli's die twee bandjes hoog boven de grond blijven hoveren.
Oefenen met manschappen wordt zo ook een stuk moeilijker.
Ik ga er vanuit dat DHC hier nog wel iets mee gaat doen.