Mijn vakantie zit er weer op terwijl op de GLV de vakantie leek te zijn begonnen. Het was sprokkelen de afgelopen twee weken.
Daar zaten wel wat gave dingen tussen zoals een slingload op de bloeiende hei en een sniper/carchase oefening van de KCT.
Van de laatste post ik de vetste foto's niet omdat daar goed procedures en gezichten op te zien zijn. Dan zou ik de hele deuropening van de Cougar moeten blurren.
Ook in deze serie wat meer artistieke opnames vanwege het ontbreken van licht of juist mooi tegenlicht. Je moet er van houden, dus laat maar horen.
Ik ben in de afgelopen twee weken ook nog bij Gilze-Rijen en Eindhoven geweest. Het aantal effectieve GLV dagen is in deze periode dan ook 7 geweest ipv 10.
1. De hele vakantie erop gewacht en nu dan eindelijk voor de lens: de D-484.
2. En de heli werd mooi in de hei neergezet.
3. Ondanks de grote afstand, had de LM ons toch in de smiezen.
4. We werden nog getrakteerd op een sling-oefening.
5. Het werd zo vaak gedaan dat ik uit andere hoeken en afstanden ging fotograferen.
6. Ja... 1 dag bij Gilze zelf gehangen vanwege aankomend slecht weer.
7. De volgende dag gewoon weer naar de hei met prachtig licht.
8. Groothoekopname met een artistieke bewerking.
9. 180 graden draai in wording.
10. Dit krijg je als je niet op de goede plek bent. Ik zelf vind het wel een vette foto.
11. Een van mijn doelen was; groothoek in het "bananenbos". Check.
12. De KCT oefening. We zijn op gepaste afstand gebleven. De mannen leken zo uit een film te komen.
13. Helaas bleef de Cougar vrij hoog bij het car chasen maar de hele oefening was wel vet om te zien.
14. Als laatste een troostprijs omdat we de politie heli gemist hebben waar we wel flink voor gelopen hadden.
GLV5 de laatste twee weken
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
- sgvolkel
- Site Admin
- Contacteer:
Re: GLV5 de laatste twee weken
Het is een prachtige serie geworden, mooie afwisseling in compositie en licht. Ik zou deze vakantie dan ook hoog willen waarderen!
T-Opa²
-
- SGV Pro
Dank je wel Theo.
Het was zeker een fijne vakantie.
Vorig jaar was het qua variatie wel beter omdat de 47D's nog vlogen maar ik ben zeker niet ontevreden met dit jaar.
Ik heb zelfs tussendoor nog een bezoek aan Volkel gebracht.
17 augustus heb ik aan me voorbij laten gaan vanwege het slechte weer wat aangekondigd was. Ik ben toen lekker dicht bij huis gebleven; Gilze-Rijen.
Het was zeker een fijne vakantie.
Vorig jaar was het qua variatie wel beter omdat de 47D's nog vlogen maar ik ben zeker niet ontevreden met dit jaar.
Ik heb zelfs tussendoor nog een bezoek aan Volkel gebracht.
17 augustus heb ik aan me voorbij laten gaan vanwege het slechte weer wat aangekondigd was. Ik ben toen lekker dicht bij huis gebleven; Gilze-Rijen.
-
- SGV Pro
Een mooie afsluiter Ben, de groothoek foto's en foto's met paarse heide zijn favoriet hier. Ik ben het met je eens dat de D'tjes wat meer afwisseling brachten en ook qua kleur wat aantrekkelijker waren (maar wellicht dat de F'jes over een aantal jaren ook dat verweerde uiterlijk krijgen). Zelf heb ik de hei niet kunnen bezoeken, ondanks dat ik de gehele maand augustus vakantie had ( ongekende luxe zou ik dat willen noemen).
-
- SGV Pro
Dank je wel Bart.
Voor de F'jes heb ik al een oplossing gevonden: met tegenlicht schieten.
Voor de F'jes heb ik al een oplossing gevonden: met tegenlicht schieten.
- Marien
- SGV Advanced
-
- SGV Pro
Dank je wel Marien!