In deze snikhete week was het soms sprokkelen waardoor het wachten soms erg zwaar was met de temperaturen.
Ik denk dat het wel weer een mooie serie is geworden.
1. Op maandag was de oogst magertjes maar dat lag meer aan mij dan aan de heli's.
2. Ik ben toch wel blij met het licht wat ik heb kunnen vangen op de Chinook.
3. De dag erna de S-419 met alle accessoires op een nieuw plekje kunnen pakken.
4. Daarna was het tijd voor een paar fotogenieke momenten.
5. Zoals ook zandlandingen waarbij de brown-out achter de Cougar bleef.
6. Laag perspectief zodat de hobbelige hei nog meer geaccentueerd wordt.
7. Brown-out waar de zon niet perfect op staat. Dan is er meer contrast tussen Chinook en zand.
8. Ik vind licht van de zijkant sowieso mooi.
9. Mijn eerste (?) Cougar/Chinook formation.
10. Ze gingen steeds heel mooi weg.
11. Laag perspectief met groothoek lens.
12. Even geen hei in beeld.
13. En nu heel veel hei. Foto genomen met een 17-40 lens op een 1.6 crop camera.
14. Omdat ik bij een boom zat kon de vlieger lekker zijn pad vervolgen.
15. Dit is dan weer tele op gepaste afstand.
16. Op vrijdag kwam de D-472 nog twee keer langs en deed beide keren hetzelfde.
GLV5 8 t/m 12 augustus 2022
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
-
- SGV Pro
Re: GLV5 8 t/m 12 augustus 2022
Ook weer een lekkere serie. Ik vind persoonlijk dat de plaatjes met het licht in de rug het mooist overkomen (maar ik kijk dan nu ook op mijn mobiel met veel achtergrond licht). Hou vol met die warmte en wellicht zie ik je nog een keertje deze vakantie....
-
- SGV Pro
Dank je wel Bart.
Die warmte speelde op donderdag wel een rol terwijl ik er normaal gesproken goed tegen kan maar ja, twee keer op en neer naar de hei-zijde op een snikhete dag is natuurlijk geen dagelijkse kost.
Ik heb het met anderen regelmatig over het licht en de meesten hebben inderdaad de voorkeur voor in de rug. Ik snap je wel maar als ik naar foto nummer 1 en 2 kijk, dan vind ik die zelf erg mooi. Ze hebben meer diepte en de foto's lijken meer cinematisch.
Die warmte speelde op donderdag wel een rol terwijl ik er normaal gesproken goed tegen kan maar ja, twee keer op en neer naar de hei-zijde op een snikhete dag is natuurlijk geen dagelijkse kost.
Ik heb het met anderen regelmatig over het licht en de meesten hebben inderdaad de voorkeur voor in de rug. Ik snap je wel maar als ik naar foto nummer 1 en 2 kijk, dan vind ik die zelf erg mooi. Ze hebben meer diepte en de foto's lijken meer cinematisch.
- sgvolkel
- Site Admin
- Contacteer:
-
- SGV Pro
Dank je wel Theo. Ja, het licht in combinatie met de ruime compositie en de omgeving maakt het dat ik dat ook een mooie opname vind.