RIAT 2022 Deel 1 - de airshow

Voor de tripverslagen van ééndaagse en meerdaagse bezoeken

Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel

Plaats reactie
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

RIAT 2022 Deel 1 - de airshow

Bericht door bvdboomen » 23 jul 2022 12:09

Na twee jaar konden we eindelijk weer naar de RIAT. Hoewel ik er erg naar uit keek, zag ik op tegen de reis. De Brexit heeft het er niet gemakkelijker op gemaakt maar mede door de inspanning van 4Aviation en de buschauffeur viel het allemaal nog mee.
In de bus kregen we de tip dat zone Green de plek was om de dag door te brengen. Door sloopwerkzaamheden aan de oostkant was de flightline namelijk daar gesitueerd.

Omdat we bij zone Yellow naar binnen gingen, moest dus de hele static doorkruist worden om helemaal achteraan in Green te komen. Nu had ik net vanaf 2019 besloten om de static niet meer te doen vanwege alle ruis op de achtergrond. Dit jaar toch maar mijn camera gepakt omdat ik er toch overheen moest. Die serie plaats ik apart :D

Hier zijn de foto's van de show te vinden... Nou ja, "de show"... In zone Green sta je behoorlijk ver van showcenter maar daar was het me dit jaar niet om te doen. Eigenlijk sowieso nooit. Landing, taxiën en take-off vind ik veel leuker. Het bleek een goede keuze en wat mij betreft was het niet erg geweest als we nog 1,5 meter Corona afstand hadden moeten houden want zone Green is praktisch niemandsland. 8)

De drie delen bevatten behoorlijk wat foto's maar ja, het is dan ook 2 jaar geleden dus ik ben helemaal los gegaan. Ik hoop dat ze niet gaan vervelen. :D

1. Zowaar kwam de Chinook tijdens zijn display behoorlijk onze kant op.
Afbeelding

2. Mooi zicht op de flightline.
Afbeelding

3. De Black Eagles gaan take-off voor een joint fly-by met de Red Arrows.
Afbeelding

4. De Zweedse Grippen vloog ook af en toe wat verder door.
Afbeelding

5. De fly-by. De Red Arrows vliegen door verschillende omstandigheden met twee kisten minder.
Afbeelding

6. Mooi, steriel zicht op de taxibaan. Hoe anders is het als ik de camera 180 graden draai. Zie later.
Afbeelding

7. Wonderbaarlijk genoeg geen heat haze op de kist.
Afbeelding

8. Dit was mijn zicht op de airshow.
Afbeelding

9. Mijn eerste - vliegende - Hongaarse Hind. Ik had er wel WFU maar nu weer in gebruik dus.
Afbeelding

10. Spanjaard taxied met open canopy. Heb ik dat eerder gezien?
Afbeelding

11. De piloot ging wel lekker los richting het spaarzame publiek in Green.
Afbeelding

12. De Hind komt terug van zijn demo. Drie display-heli's stonden voor mijn neus geparkeerd. :D
Afbeelding

13. Nog een leuk display plaatje van de Frecce.
Afbeelding

14. Pavarotti klinkt als het goed is. Er stonden (godzijdank) geen speakers in onze buurt.
Afbeelding

15. De Duitse NH-90 gaat zijn ding doen. Het is de eerste keer dat ik een Duitse goed voor de lens heb.
Afbeelding

16. En weer terug. Tof gezicht zo. :D
Afbeelding

17. De Oostenrijkers gingen samen met een Herc vliegen.
Afbeelding

18. Ook de Franse PC-21's heb ik voor het eerst te pakken.
Afbeelding

19. Toffe heli, die Sokol.
Afbeelding

20. De camera een keer helemaal doorgedraaid. Daar zijn de drukte en showground attributen.
Afbeelding

21. Wat een contrast is dit dan...
Afbeelding

22. De Zwitser klapt de vleugels in. Altijd leuk voor de foto.
Afbeelding

23. De hele Ierse luchtmacht? Oh nee, er stond nog een PC-12 op de static. :D
Afbeelding

24. De Finse Hawk met leuk licht erop.
Afbeelding

25. Deze bak was het laatste van de show. Daarna ben ik rustig over de static terug naar Yellow gelopen.
Afbeelding

Plaats reactie