Republic F-84F Thunderstreak

Informatie over de goede oude tijd

Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel

Plaats reactie
jan f-84f p-112
SGV Novice
SGV Novice

Republic F-84F Thunderstreak

Bericht door jan f-84f p-112 » 16 nov 2013 22:14

Beste mensen,
Op 24 februari 1959 omstreeks 14.10 uur is een Republic F-84F Thunderstreak neergestort in de gemeente Aalst-Waalre. Zelf woonde ik als 3 1/2 jarige direct tegenover deze lokatie.

Deze Thunderstreak had tijdens het ongeval de registratie P-112. Daarvoor heeft hij gevlogen met de navolgende registraties, PP-7 en TB-13. Van de PP-7 heb ik twee (kopieen) foto's gekregen en mogelijk een filmpje op youtube gezien, van de TB-13 heb ik een (kopie) foto gekregen.

Van de P-112 heb ik een foto waarop slechts een deel van het overblijfsel te zien is.

Vele archieven en websites heb ik bezocht om een foto te vinden van het intacte vliegtuig met de registratie P-112, helaas zonder succes.

Vraag: is er iemand die nog ergens een foto heeft liggen van deze Thunderstreak met de registratie P-112 ?
U zou mij er heel erg blij mee maken met een kopie van deze foto.

Vriendelijke groet Jan.

Mickey312
SGV Pro
SGV Pro
Contacteer:

Re: Republic F-84F Thunderstreak

Bericht door Mickey312 » 17 nov 2013 10:58

Je bent natuurlijk al eens bij Coen van den Heuvel van Flash Aviation in de Zeelsterstraat langs geweest? Als er iemand meer kan vertellen van registraties en crashes is hij het, zeker als het ook nog eens een crash in Eindhoven betreft.

Het voeren van tactische (squadron) codes werd pas op 1 oktober 1959 afgeschaft, hetgeen voor 1 juli 1960 op alle vliegtuigen doorgevoerd moest zijn. De P-112 zou dus nooit met een groot P-nummer op zijn neus rondgevlogen hebben, enkel met een squadron-code op de neus en het P-nummer klein op de staart.
Michael

Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.

Plaats reactie