Er werd zo links en rechts al gevraagd waar mijn vakantietopic bleef. De afgelopen weken was het sprokkelen op de hei, dus een topic voor 1 week was wat magertjes, vandaar een tweewekelijkse update.
Deze serie is exclusief GLV5. Het blijft voor mij als jachtterrein nog steeds aantrekkelijk, zeker als er dingen gebeuren die ik de laatste 10-12 jaar niet gezien heb.
Ik heb de afgelopen twee weken vanwege de hitte twee keer besloten om niet achter een heli aan te rennen. Dat zie je gelijk terug in de foto's. Twee daarvan zijn in deze serie opgenomen en ik ben benieuwd of iemand ze herkent.
01. Poseren voor de camera.
02. Leuk doorkijkje. De foto is in eerste instantie zo genomen omdat ik anders midden op de zandvlakte zou staan, in zijn vliegpad.
03. Daarna toch maar een beter plekje opgezocht.
04. De brown-outs bleven niet tot 1 positie beperkt.
05. De Q-38. Heb ik die ook weer. Nu nog eentje van de eerste batch; de Q-41.
06. De kist bleef maar heel kort, dus spectaculaire foto's zaten er deze sessie niet in.
07. Een van de leuke plekjes waar er geland wordt. Helemaal achterin bij de Loopgraaf voor de vrede.
08. En weer een stukje dichterbij. Als een manoeuvre vaker gedaan wordt, dan kun je er in etappes naar toe lopen.
09. En dan ben je op de plek, vliegt ie weg...
10. Nee gelukkig niet, hij kwam nog een keer of drie, vier.
11. Het lange gras vormt een mooie cirkel onder de Chinook en het losse gras vloog om mij heen.
12. En door naar een andere heli. Het nummertje dan hè? Zonder stoffilter maar het zand blijft er altijd achter in deze situatie.
13. En dan lekker hoveren boven het water.
14. Ze zouden zo kunnen gaan helocasten... Nah, toch maar niet met het ondiepe water. Je breekt zo je enkels.
15. Een Cougar op een plekje waar een heli de afgelopen 10-12 jaar niet heeft kunnen staan. Sinds het snoeien en rooien kan het weer.
16. Toffe tegenlicht opname. Is niet iedereen fan van.
17. En voor die mensen plaats ik deze.
18. Leuke fly-by maar de volgende keer mag ie toch wel lager.
19. De confined area is veelvuldig bezocht. Niet door mij maar wel door de heli's.
20. Een rondje draaien met een plas en een lamp.
21. En dan meten of het allemaal wel past.
22. Hevig schuddend van mijn kant gaat ie take-off en is tie klaar. Dat die plaat nog scherp is...
23. We dachten dat we ons op konden maken voor lekker stevig potje slingen.
24. De MAOT stapte ook uit en maakte het pakketje gereed.
25. Maar ze haakten hem weer aan en dat was het dan. Misschien was het te druk, misschien was het zo bedoeld. Ze zijn op Gils niet meer verder gegaan, dus ik verwacht het laatste.
Mijn vakantie; week 3 en 4
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
- T-O
- Site Admin
Re: Mijn vakantie; week 3 en 4
Héérlijk, deze vakantiefoto's !
-
- SGV Pro
Das ook weer een mooie Ben, hoewel, ik vind je serie van de eerste week net wat aantrekkelijker/afwisselender. Komt waarschijnlijk door dat fast-ropen wat helemaal niet op de GLV was. 10, 13 en 14 zijn wel echt mooie platen. Ik houd wel van dat groothoek effect (nr.10) wat ook later in de serie bij de confined landing goed te zien is, dat laat echt zien dat je dicht op de actie staat. Veel spotters houden juist van zoveel mogelijk millimeters, begrijp dat zelf niet want dan verraad zo'n foto al dat je niet dichtbij was. 13 en vooral 14 geven het idee ergens aan een stroom te staan, die ga je als het opgedroogd is in geen jaren meer kunnen reproduceren.
-
- SGV Pro
Dank mannen.
De volgende serie zal een stuk afwisselender zijn.
De volgende serie zal een stuk afwisselender zijn.
- T-O
- Site Admin
"Ik houd niet van afwisseling! ...."
Ach, laat tóch maar komen
Ach, laat tóch maar komen