Ik ben van maandag 12 t/m woensdag 14 juni naar Hohn en Schleswig-Jagel geweest voor Air Defender 2023.
Net als velen met mij, was ik nooit bij Hohn geweest omdat er "maar" Transalls stonden (en verrekte ver weg is). Het blijkt een erg gaaf veld te zijn om buiten het hek te staan.
Bij Hohn sta je zo dicht op de baan dat het net lijkt alsof de foto's van een spottersdag zijn.
Het warme weer en het feit dat ik nog nooit op beide velden geweest ben, maakte mij doen geloven dat ik iets verder van huis was dan Duitsland.
Hier een fotorepo van drie dagen fighter geweld op Hohn. Schleswig-Jagel krijgt een eigen topic.
1. De Navy was al vroeg aanwezig en hebben best veel grondpersoneel per kist.
2. Het nadeel van warm weer is heat haze maar op de meeste foto's valt het mee.
3. Growler met full-color roundel. Er waren er twee.
4. Tegen het licht in, komt de AB goed naar voren.
5. Terugkomst van de eerste wave. Iedere dag werd er in een ander schema gevlogen.
6. De Typhoons vlogen wat magertjes. Misschien verandert dat in de tweede week.
7. Gear up en dan laag blijven tot einde runway.
8. Deze "OT" kist is inmiddels ingedeeld bij het 131th FS MA ANG.
9. Leuke Herc die wat spullen kwam brengen en ging gelijk weer weg.
10. Met een doordraaiende zon komt er meer licht op de rug. Leuk als de kisten een hoge AOA hebben.
11. Weer een andere positie gekozen bij het opdraaien.
12. Kamp USA.
13. Hier nog wat dichter bij. De vlag wilden we er allemaal bij hebben.
14. Touch down op de drempel. Je kan op Hohn werkelijk overal langs de baan staan.
15. Toffe bak zo.
16. Alle kisten gingen full AB weg behalve de Typhoons.
17. Bijna dezelfde als de vorige maar vanwege het licht vind ik deze mooier.
18. En weer verhuizen voor leuke take-off platen op de baan.
19. Even het eigen platform "buzzen".
20. Hornet-met-sigarenband komt weer terug.
21. Oud-Kadena bak. Heeft zelfs de "Pacific Air Forces" batch er nog op maar is ook ingedeeld bij het 131de FS
22. Als alles in de pocket is, dan mogen er risico's genomen worden.
23. Nog een Herc. Deze is ook op Eindhoven geweest met Market Garden.
24. EDIT: Een Fin bleek nog te ontbreken in het overzicht terwijl ze alle vier gevlogen hebben.
Air Defender 2023 -Hohn- 12/14 juni 2023
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
Air Defender 2023 -Hohn- 12/14 juni 2023
Laatst gewijzigd door bvdboomen op 27 jun 2023 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- SGV Pro
Re: Air Defender 2013 -Hohn- 12/14 juni 2023
Mooie serie Ben, ik ben over een half uurtje op Hohn, het zit helaas wel in de mist momenteel. Een vette oefening met erg leuke units en veel bakken die op het eind vanhun levensduur zijn
-
- SGV Pro
Dank je wel Bart.
Ik hoop voor je dat het nog opengebroken is vandaag.
Ik hoop voor je dat het nog opengebroken is vandaag.
-
- SGV Pro
-
- SGV Pro
Fijn om te horen Bart.
Ik kijk uit naar je fotoimpressie.
Ik kijk uit naar je fotoimpressie.
-
- SGV Pro
Re: Air Defender 2023 -Hohn- 12/14 juni 2023
Eurofighter geen AB? , op de 15e in ieder geval wel. (t/o17:01h). Sterker, ze hebben deze vlammenwerpers zelfs vrij lang aangehouden.
de 308 gevolgd door de 344
Bijv. de 344 heeft hemze bv. minstens 25 seconden aan gehad. d.w.z. Gerekend vanaf het moment dat de pootjes al bijna helemaal waren ingetrokken (de kist was al behoorlijk hoog van de baan) en tot dat hij hooooog wegdraaide. (met een tanker en 4 eufies er toevallig heel hoog boven, leuk voor de compo.)
Als jij er op de 15e niet meer was, heb je dat dus gemist. Wie gaat effe checke of er nog meer AB-ende Eufi'te zien waren?
de 308 gevolgd door de 344
Bijv. de 344 heeft hemze bv. minstens 25 seconden aan gehad. d.w.z. Gerekend vanaf het moment dat de pootjes al bijna helemaal waren ingetrokken (de kist was al behoorlijk hoog van de baan) en tot dat hij hooooog wegdraaide. (met een tanker en 4 eufies er toevallig heel hoog boven, leuk voor de compo.)
Als jij er op de 15e niet meer was, heb je dat dus gemist. Wie gaat effe checke of er nog meer AB-ende Eufi'te zien waren?
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!
-
- SGV Pro
Re: Air Defender 2023 -Hohn- 12/14 juni 2023
Dat leg je lekker gedetailleerd uit.
De Eurofighter is een "supercruise" jager die zonder AB al genoeg snelheid kan ontwikkelen.
Daarom zie je ze in de meeste gevallen zonder AB vertrekken. Ik heb alleen op airshows en in de QRA rol AB's gezien.
De Eurofighter is een "supercruise" jager die zonder AB al genoeg snelheid kan ontwikkelen.
Daarom zie je ze in de meeste gevallen zonder AB vertrekken. Ik heb alleen op airshows en in de QRA rol AB's gezien.