Ik ben van maandag 12 t/m woensdag 14 juni naar Hohn en Schleswig-Jagel geweest voor Air Defender 2023.
Op Jagel, zoals de meeste spotters het noemen, kun je minder goed staan dan op Hohn.
Soms leek het erop alsof alles wat bij Hohn verspreid was over de hele runway, opgestapeld werd in dat ene hoekje bij de crash gate.
We gingen steeds aan het einde van de middag naar Jagel waar het dan natuurlijk al heel druk was. Toch kreeg ik het voor elkaar om op hetzelfde leuke plekje te kunnen staan.
Het warme weer en het feit dat ik nog nooit op beide velden geweest ben, maakte mij doen geloven dat ik iets verder van huis was dan Duitsland.
Hier een fotorepo van twee avonden fighter geweld op Schleswig-Jagel. Hohn krijgt een eigen topic.
1. De lokale Tonka's doen natuurlijk ook mee.
2. Hier nummer twee.
3. De meesten kwamen hier toch wel voor denk ik. Een zeldzaamheid sinds ze uit Europa zijn.
4. Net als de F-16, vind ik de A-10 ook van alle kanten mooi.
5. Omdat ik pas op het laatst een mogelijkheid had om te gaan, had ik me niet verdiept in de deelnemende kisten en units.
6. En dat verraste me behoorlijk tot groot genoegen.
7. "Have glass" F-16's had ik ook nog niet.
8. Aardig wat kisten zaten al lekker laag binnen het bereik van de lens.
9. Klassieke plaat zoals ik veel heb gezien van Schleswig-Jagel.
10. Iets minder klassiek maar wel heat haze gevoelig.
11. Sinds TAM84 probeer ik iedere keer zo'n A-10 plaat te maken.
12. De Hongaar met wat kleur op de tank.
13. Waarom die Tornado daar uiteindelijk neergezet is, weet ik niet.
14. Met boompjes toch iets meer body (en perspectief) in de foto.
15. Ja, gewoon omdat het mooi is.
16. De Turken waren "maar" met drie F-16's aanwezig. Je zou verwachten dat het meer zou zijn met het arsenaal wat ze hebben.
17. Simpel, maar wel mooi met de "Have glass" livery.
18. Kwam als enige een stuk lager binnen dan de rest.
19. Net te vroeg gestopt met afdrukken.
20. Eindelijk is er te zien wat er in die tentjes zit in Duitsland.
21. Twee oudgedienden in één plaat.
22. Speciaal voor Air Defender. Aan de andere kant staat een Amerikaanse vlag.
Air Defender 2023 -Schleswig-Jagel- 12/14 juni 2023
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
Air Defender 2023 -Schleswig-Jagel- 12/14 juni 2023
Laatst gewijzigd door bvdboomen op 27 jun 2023 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- SGV Pro
Re: Air Defender 2013 -Schleswig-Jagel- 12/14 juni 2023
Ook hier een prachtige afwisselende serie. Tja Jagel had misschien wel de leukste kisten. Hohn was wat meer een feestje als je van aktie en (fotografische) mogelijkheden houd. De A-10en waren natuurlijk absolute toppers en dat is in deze serie dan ook het geval. Als ik voor mezelf spreek: dit was toch wel het leukste tripje van de voorbije jaren!
-
- SGV Pro
Re: Air Defender 2013 -Schleswig-Jagel- 12/14 juni 2023
Dank je wel Bart.
Daar kan ik me wel in vinden maar als de MA en JZ F-15's niet op Leeuwarden waren geweest, dan hadden we ze op Hohn misschien niet zo "normaal" gevonden.
Misschien moet ik me daar wel bij aansluiten. Iniochos was vet qua kisten maar qua fotomogelijkheden was Hohn natuurlijk top.bvdbogaert schreef: ↑21 jun 2023 20:15Als ik voor mezelf spreek: dit was toch wel het leukste tripje van de voorbije jaren!