RIAT 2022 Deel 3 - het vertrek

Voor de tripverslagen van ééndaagse en meerdaagse bezoeken

Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel

Plaats reactie
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1999
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

RIAT 2022 Deel 3 - het vertrek

Bericht door bvdboomen » 23 jul 2022 12:07

Het moment waar een spottershart sneller van gaat kloppen: de static en displays gaan uit vliegen.
Wederom nieuws vanuit de bus: Er zou tot 12:00 uur vanaf 09 gevlogen worden. Vaste kijkers weten dat ik altijd in de take-off ga staan op Park en View West. Dat was ook dit jaar het plan maar dit nieuws bracht me aan het twijfelen. Mijn analyse was, dat iedereen nu naar P&V West zou gaan omdat de meesten de kisten vrij op de grond willen pakken. Dus koos ik voor East. :D De hoop was, dat er toch nog wel genoeg kisten via ons zouden taxiën en dat gebeurde ook. Bijna alle helicopters kwamen bij ons langs en dat is toch altijd wel mijn doel.

Omdat de baan halverwege de dag inderdaad gedraaid werd, had ik dit jaar fotografisch een combi van P&V East én West. :D
Een goede keuze dus, temeer ook omdat ik later in bus hoorde dat veel toestellen halverwege de baan take-off gingen. En... het leek inderdaad minder druk op East want ik kon gewoon op en neer pendelen tussen mijn vaste plek en de runway.

Deze serie is het grootst maar het was dan ook een hele gave, maar snikhete, dag.

1. Nog voordat de eersten vertrokken was er bedrijvigheid bij de Italianen.
Afbeelding

2. Deze was op de static haast niet te doen.
Afbeelding

3. Leuke Hunter die sinds 2018 weer terug is in Europa na een leven in Chili.
Afbeelding

4. 's Morgens staat de zon nog goed om dit soort strakke platen te maken.
Afbeelding

5. Helaas gingen de twee Belgische specials wat lafjes weg. De static varianten zouden dat beter doen.
Afbeelding

6. Volgens mij de enige die met smoke weg ging? Gelukkig loste het spul snel op.
Afbeelding

7. De Queen of the sky ging erg gracieus weg.
Afbeelding

8. Nog niet zo heel veel heat haze op de baan en in de middag zou die zelfs helemaal verdwijnen.
Afbeelding

9. Vertrok wat mij betreft dit jaar eindelijk een keer fotogeniek.
Afbeelding

10. De verwachting was, dat ze niet laag bleven maar velen hielden de kist toch wel op lekkere hoogte.
Afbeelding

11. Draait lekker naar zijn heading voor de thuisvlucht.
Afbeelding

12. Ik moet er aan wennen omdat de cockpit-raampjes koddig groot zijn maar het is wel een gave bak.
Afbeelding

13. De eerste bank en er zouden er nog wat volgen.
Afbeelding

14. De Spanjaarden gingen ook lekker weg.
Afbeelding

15. De Hongaar zou wel koning bank worden. :D
Afbeelding

16. Toffe bak, deze Omani. Er waren sowieso interessante landen aanwezig.
Afbeelding

17. Van de warbirds vond ik deze toch wel een van de leukste.
Afbeelding

18. Puma creëert zijn eigen kleine scherpe diepte voor de foto.
Afbeelding

19. Week eerst helemaal uit naar links om vervolgens boven de baan te kunnen banken.
Afbeelding

20. Op zondag niet goed voor de lens gehad.
Afbeelding

21. En deze ook niet. De demo was vooral showcenter.
Afbeelding

22. De Engelsen hebben er leuke bakkies van gemaakt.
Afbeelding

23. De Roemeen maakte nog een wing wave.
Afbeelding

24. En weer een exotische Herc erbij; uit Bahrein.
Afbeelding

25. Een van de twee AV bakken deed een lekkere stijle bank.
Afbeelding

We zijn op de helft. Ik hoop dat het nog vol te houden is. :D

En door:

26. De C-2 had ook iets van een wing wave.
Afbeelding

27. Deze Belg zou ook mooi gaan vertrekken.
Afbeelding

28. Mijn eerste RAF Poseidon is ook binnen.
Afbeelding

29. Leuk dat de Portugezen er nog mee vliegen. Maakten een mooie bocht.
Afbeelding

30. Full AB en op zijn kant.
Afbeelding

31. Ik heb een stuk of 3/4 Gazelles voor de lens gehad.
Afbeelding

32. Was binnen gekomen en vertrekt nu weer.
Afbeelding

33. Ook deze Bombardier kwam binnen. Dit was het zicht op de runway vanaf mijn vaste plekje.
Afbeelding

34. Leuke Hawk T-2 van RAF/Qatar.
Afbeelding

35. Ook de H145 was er. Vind ik een mooie bak.
Afbeelding

36. RAF T-1's gaan we alleen nog in het rood zien maar deze hebben ze natuurlijk nog wel.
Afbeelding

37. De Lynx bleef hoveren, dus de sluiter kan langer open: 1/50ste.
Afbeelding

38. De LN F-35 beter in beeld dan op de static. Jammer van de sloopwerkzaamheden op de achtergrond.
Afbeelding

39. Bij de F-15 idem dito maar de kleurtinten zijn wel rustig zodat de bak er goed vanaf steekt.
Afbeelding

40. Nu vind ik het licht fotografisch mooier worden.
Afbeelding

41. De fabriekskist voor Kuwait. Zal wel bijna op uitleveren staan.
Afbeelding

42. Over de hoofden van het publiek is het ook goed fotograferen. Vooral ook omdat er zo'n 5 meter achter mij niemand zat.
Afbeelding

43. Bleef lekker laag, mede ook omdat ie halverwege de baan vertrok.
Afbeelding

44. Full disk Herc van de Canadezen.
Afbeelding

45. De Hongaar in de landing gemist omdat ik niet op zat te letten.
Afbeelding

46. De Koreanen gaan terug naar Boscombe Down waar ze weer uit elkaar gehaald zullen worden voor transport.
Afbeelding

47. De nieuwe KC... Een beetje steriel nog. Zal wel even duren voordat er een beetje kleur in komt denk ik.
Afbeelding

48. Na een ground abort kon deze Oostenrijker toch nog weg.
Afbeelding

49. En ik sluit af met twee foto's van de C-390 omdat Nederland ze gaat krijgen.
Afbeelding

50. Zoals eerder geschreven, een toff bak. De tijd zal leren of het een waardige vervanger van de beproefde Hercules zal zijn. Had wel een ground abort.
Afbeelding

Gebruikersavatar
roberto
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 2134
Lid geworden op: 03 okt 2010 19:51
Locatie: Leeuwarden

Re: RIAT 2022 Deel 3 - het vertrek

Bericht door roberto » 23 jul 2022 19:40

Hele mooie serie

Gebruikersavatar
sgvolkel
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3282
Lid geworden op: 21 jul 2005 21:59
Contacteer:

Re: RIAT 2022 Deel 3 - het vertrek

Bericht door sgvolkel » 24 jul 2022 11:30

Indrukwekkend....dank je voor het delen van al je delen ;)
T-Opa²

bvdbogaert
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1271
Lid geworden op: 13 apr 2015 20:33

Re: RIAT 2022 Deel 3 - het vertrek

Bericht door bvdbogaert » 24 jul 2022 16:14

Een mooie serie Ben met een erg prettige/ consistente bewerking. Veel toffe deelnemers deze ronde en je hebt ze vanuit de goede hoeken te pakken. Ben wel benieuwd naar het 'gedoe' rondom reizen naar Engeland na de Brexit; waar moet je rekening mee houden?

Groet,

Bart

Fred Peursem
SGV Advanced
SGV Advanced
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 dec 2014 15:16

Re: RIAT 2022 Deel 3 - het vertrek

Bericht door Fred Peursem » 25 jul 2022 22:28

Mooi Ben, ook erg mooi weer en toch wel hele leuke deelnemers. Gave serie.

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1999
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: RIAT 2022 Deel 3 - het vertrek

Bericht door bvdboomen » 26 jul 2022 07:26

Dank mannen!
De variatijd was inderdaad hoog.
Bart, ik ben erg blij dat je ziet dat de bewerking consistent is. Ik heb namelijk met twee camera's gewerkt: een Canon 5D mk4 en een Canon 90D. Dat was even puzzelen want de kleuren en contrast van de twee lenzen (100-400mkII en 24-70) liepen behoorlijk uiteen.
Wij zaten net voor de drukte met de oversteek en hebben dus geen last gehad van die monsterfiles.

Gebruikersavatar
sgvolkel
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3282
Lid geworden op: 21 jul 2005 21:59
Contacteer:

Re: RIAT 2022 Deel 3 - het vertrek

Bericht door sgvolkel » 26 jul 2022 08:34

bvdboomen schreef:
26 jul 2022 07:26
Bart, ik ben erg blij dat je ziet dat de bewerking consistent is. Ik heb namelijk met twee camera's gewerkt: een Canon 5D mk4 en een Canon 90D. Dat was even puzzelen want de kleuren en contrast van de twee lenzen (100-400mkII en 24-70) liepen behoorlijk uiteen.
Dat heb je knap aangepakt!
T-Opa²

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1999
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: RIAT 2022 Deel 3 - het vertrek

Bericht door bvdboomen » 28 jul 2022 19:17

Tnx Theo.

Plaats reactie