Trip USA 2 en 3 Mei

Voor de tripverslagen van ééndaagse en meerdaagse bezoeken

Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel

Plaats reactie
Fred Peursem
SGV Advanced
SGV Advanced

Trip USA 2 en 3 Mei

Bericht door Fred Peursem » 29 jun 2022 22:02

Na ons bezoek op Oceana gelijk maar naar Seymour Johnson gereden, aangezien we alles wel zo beetje hadden gezien op Oceana. Toch wel een veld waar ik erg naar uitkeek. Omdat de F-15E wel 1 van men favorieten is. En wat een vet veld. Goed overzicht op het hele veld wat er afspeeld. Wij hebben daar geen problemen gehad met security. Ik heb dit van andere wel eens ander gehoord. Wat misschien gescheeld heeft is dat wij contact hebben gehad met PRO en dat ze wisten dat we die dag kwamen.

Op 2 Mei kwamen al wat later aan, maar ze hadden avondvliegen en dus gingen er kisten in het donker om 8 uur take-off. We hielden wel een beetje ons hart vast voor de volgende dag. Maar we waren er om half 8 s'ochtens en onze zorgen werden om 8 uur weggenomen want de motoren werden gestart. En de eerste kisten gingen take-off om kwart voor 9.

1tje van het avondvliegen

1. Afbeelding

De volgende dag had de eerste er gelijk zin in en deed een unrestricted climb.

2. Afbeelding

Een aantal kisten kwam vrij recent uit de zandbak, vandaar dat ze nog rond vlogen met diverse nose-art's (of hoe je dat ook schrijf :wink: )

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

Gooide hem mooi op zijn kant, waar wij stonden

8. Afbeelding

Comander van 336SQ Rocketeers

9. Afbeelding

Naast F-15 Strike Eagles staan er ook nog Tankers gebaseerd. De KC-135's hebben ze ingeruild voor de KC-46A. Een beetje saai zijn ze wel helaas. Waar de air national guard KC-46's nog een mooie staartband erop hebben. Hebben ze dat bij de airforce niet.

10. Afbeelding

11. Afbeelding

Rond het middaguur zijn we weggegaan op Seymour Johnson omdat we wel alles hadden wat we wilden. s'Avonds zou Shaw op de planning staan en natuurlijk de volgende dag. Maar niet voordat we lang Columbia RAP waren gereden. De F-16's van de South-Carolina Air National Guard stonden daar namelijk omdat op McEntire de baan eruit lag vanwege renovatie. Ze staan daar tot oktober. Dus ga je die kant op, doe er je voordeel mee.

12. Afbeelding

13. Afbeelding

Helaas vloog Shaw niet, vanwege een zware onweersbui. Wel veel kunnen lezen. Maar erg jammer dat ze niet vlogen. Zeker omdat het licht super mooi was en alle squadrons thuis waren.

Volgende keer Sentry Savannah en MCAS Beaufort.

Groet Fred

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Re: Trip USA 2 en 3 Mei

Bericht door bvdboomen » 01 jul 2022 16:11

Toffe serie weer. Ik wist niet dat je op SJ zo mooi kan staan maar goed... wat weet ik nou van de USA... Ik moet er nog voor de eerste keer naar toe. :D

Plaats reactie