Trip USA 1 en 2 Mei

Voor de tripverslagen van ééndaagse en meerdaagse bezoeken

Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel

Plaats reactie
Fred Peursem
SGV Advanced
SGV Advanced

Trip USA 1 en 2 Mei

Bericht door Fred Peursem » 27 jun 2022 23:18

1 Mei was weer een dag waar we wat velden gingen afrijden. Eerst wezen kijken op Oceana om te lezen. Omdat het zondag was vloog men niet. Tevens was het moederdag en dat nemen de Amerikanen ook heel serieus. Dus geen vliegbewegingen qua visit ofzo. Daarna doorgereden naar Elizabeth City voor de Coastguard. Aan de Civiele kant van het veld staan de kisten in onderhoud of in afwachting daarvan. Wij hadden het geluk dat er een erg vriendelijke Amerikaan was, die ons uitnodigde om binnen het hek te komen en zo de kisten te fotograferen. Heel prettig natuurlijk.

Hier het resultaat:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

Na bedankt te hebben toch nog even naar de andere kant van de onderhoudshangaar, en een trap uitgeklapt om daar de 2 Hercen te fotograferen die daar nog stonden. En toen begon het gezeur met de Security. Wat wij aan het doen waren en of wij foto's aan het maken waren. Nou nee zei ik met men camera in de hand :D. Toen wij vertelden dat we uitgenodigd werden bij de civiele terminal om foto's te komen maken, zei de Security dat dat absoluut niet mocht. Maar hij had over dat stuk van het veld ook eigenlijk niets te vertellen. Heel bijzonder allemaal...

Hier de 2 Hercen

3. Afbeelding

4. Afbeelding

Toch wel bij met het resultaat op Elizabeth City. Nog blijer was ik op Maandag 2 Mei toen het bezoek op Oceana begon. Voor mij was deze trip de eerste keer in de USA. En je weet dat er veel kisten staan in Amerika, maar toch is het wel gaaf en bizar om dit zelf mee te maken. Wij hadden een bezoek bij de Gladiators VFA-106. Dit is het opleidings Squadron. Maar we werden over het hele veld geleid zodat we alles zouden zien en mee maken. Top bezoek. Ten tijde van ons bezoek waren er 4 Squadrons naar de Carrier en een deel van VFA-106 stond op Fallon voor training. En dan nog zo'n 120 verschillen de Super Hornets zien. Genoeg gekletst. De foto's.

5. Afbeelding

Special van de Rampagers
6. Afbeelding

7. Afbeelding

Wildcats VFA-131
8. Afbeelding

VFA-106 Gladiators. First flight van een vrouwelijke piloot. Spanning was behoorlijk van haar gezicht lezen
9. Afbeelding

10. Afbeelding

Agressor van VFC-12
11. Afbeelding

T-34
12. Afbeelding

Paar leuke visitors op de ramp
13. Afbeelding

Tomcatters VFA-31
14. Afbeelding

VFA 213 Blacklions
15. Afbeelding

Volgende keer Seymour Johnson.

Groet Fred

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Re: Trip USA 1 en 2 Mei

Bericht door bvdboomen » 28 jun 2022 08:28

Wow gaaf weer Fred!
En ja, over die aantallen. Zelfs buiten de USA staan er heel wat.
Zo heb ik op Iwakuni in Japan daar een stukje van kunnen zien.

Plaats reactie