Week 6: de grande finale
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
Week 6: de grande finale
Ondanks dat er veel heli's in het buitenland waren, werd er redelijk goed gevlogen op GLV5. De uitschieter was dinsdag met 6 vliegbewegingen van 4 verschillende helicopters.
Op de andere dagen was het wat minder en de verwachte non-fly dag kon op vrijdag genoteerd worden, notabene de laatste dag van de zes weken.
Het is een mooi project geweest en sommigen vroegen zich af waarom ik zes weken lang iedere dag op de hei te vinden was en of het niet ging vervelen. Buiten de schoolvakanties om kan ik niet naar de GLV dus ik heb een inhaalslag te maken. Bovendien is het gewoon harstikke leuk om zo tussen de heli's te vertoeven en af te zien in weer, wind, regen en hitte in het zand.
DHC heeft goed gevlogen. Ik ben uiteindelijk op 23 helicopters uitgekomen in deze zes weken.
Afijn, ik hoop dat ook degenen die wel gekeken maar niet gereageerd hebben, er net zo van genoten hebben als ik.
De laatste serie (in willekeurige volgorde, dus niet per dag):
1. Op de grote heide eindelijk andere achtergronden vanwege de noordelijke wind.
2. Daardoor konden er ook wat bomen en begroeiing bij betrokken worden.
3. Toffe, veilige take-off omdat we bij een dikke boom stonden.
4. Paarse hei op het toppunt van bloei.
5. Apache in zoekmodus.
6. En nogmaals maar nu boven de zandplaat.
7. Een van de mooiste achtergronden die ik heb kunnen fotograferen.
8. Twee kleuren zand in 1 plaat te pakken.
9. Een "kiekeboe" momentje. Kwam heel langzaam achter het boompje vandaan.
10. Altijd mooi met een eigen "rookgordijn" erachter.
11. Langzaam sluipend over de zandpaden. De reden waarom het zand bij de heli blijft.
12. Vlak voor onze neus: 100mm fullframe.
13. Hier worden we op de korrel genomen.
14. Soms kies ik een positie vanwege de ondergrond en dan is het hopen dat er een heli boven gaat vliegen.
15. Slingen met de good ol' D-103.
16. De crew gunden zichzelf niet al te veel ruimte.
17. Een dwarswind take-off met een heli ziet er zo uit.
18. Prachtige slowpass over de zandstroken.
19. Of iets harder.
20. Leuke bank van de D-473 die als enige F'je actief was deze week.
Op de andere dagen was het wat minder en de verwachte non-fly dag kon op vrijdag genoteerd worden, notabene de laatste dag van de zes weken.
Het is een mooi project geweest en sommigen vroegen zich af waarom ik zes weken lang iedere dag op de hei te vinden was en of het niet ging vervelen. Buiten de schoolvakanties om kan ik niet naar de GLV dus ik heb een inhaalslag te maken. Bovendien is het gewoon harstikke leuk om zo tussen de heli's te vertoeven en af te zien in weer, wind, regen en hitte in het zand.
DHC heeft goed gevlogen. Ik ben uiteindelijk op 23 helicopters uitgekomen in deze zes weken.
Afijn, ik hoop dat ook degenen die wel gekeken maar niet gereageerd hebben, er net zo van genoten hebben als ik.
De laatste serie (in willekeurige volgorde, dus niet per dag):
1. Op de grote heide eindelijk andere achtergronden vanwege de noordelijke wind.
2. Daardoor konden er ook wat bomen en begroeiing bij betrokken worden.
3. Toffe, veilige take-off omdat we bij een dikke boom stonden.
4. Paarse hei op het toppunt van bloei.
5. Apache in zoekmodus.
6. En nogmaals maar nu boven de zandplaat.
7. Een van de mooiste achtergronden die ik heb kunnen fotograferen.
8. Twee kleuren zand in 1 plaat te pakken.
9. Een "kiekeboe" momentje. Kwam heel langzaam achter het boompje vandaan.
10. Altijd mooi met een eigen "rookgordijn" erachter.
11. Langzaam sluipend over de zandpaden. De reden waarom het zand bij de heli blijft.
12. Vlak voor onze neus: 100mm fullframe.
13. Hier worden we op de korrel genomen.
14. Soms kies ik een positie vanwege de ondergrond en dan is het hopen dat er een heli boven gaat vliegen.
15. Slingen met de good ol' D-103.
16. De crew gunden zichzelf niet al te veel ruimte.
17. Een dwarswind take-off met een heli ziet er zo uit.
18. Prachtige slowpass over de zandstroken.
19. Of iets harder.
20. Leuke bank van de D-473 die als enige F'je actief was deze week.
- TWISTER
- SGV Top user
- Contacteer:
Re: Week 6: de grande finale
Geweldige platen weer Ben.
-
- SGV Pro
yes, alweer heli's.
de favo's:
nr 16
nr 11
en nr 12 en ja, nr 7 ook
de favo's:
nr 16
nr 11
en nr 12 en ja, nr 7 ook
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!
-
- SGV Pro
- jesse van den broek
- SGV Pro
- Contacteer:
-
- SGV Pro
Dank mannen. Wordt zeer gewaardeerd!
Mooi dat je deze erbij zet. Dit is een foto die door veel mensen vermeden wordt omdat de heli met zijn neus naar het noorden hangt. Er staat dan geen licht op de neus. Mij gaat het vooral om het totaalplaatje. De omgeving is met dit uitgangspunt dan juist weer mooi.
- sgvolkel
- Site Admin
- Contacteer:
-
- SGV Pro
precies dat.bvdboomen schreef: ↑29 aug 2021 10:23Dank mannen. Wordt zeer gewaardeerd!Mooi dat je deze erbij zet. Dit is een foto die door veel mensen vermeden wordt omdat de heli met zijn neus naar het noorden hangt. Er staat dan geen licht op de neus. Mij gaat het vooral om het totaalplaatje. De omgeving is met dit uitgangspunt dan juist weer mooi.
Ik heb 4 voor de lol even gekopieerd en als 4:3 gesneden. met minder blauwe lucht, minder bomen aan de zijkanten, met heli iets rechts van het midden, zodat de uitlaatgassen nog goed te zien zijn. De onderkant (hei) erbij gehouden. Je snapt het idee. groetjes!
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!
-
- SGV Pro
Dank je wel Theo!
Mooi dat je deze twee eruit pakt.
Nummer 7 is een van mijn zomerfavorieten en de foto is eigenlijk min of meer afgedwongen door op een goede afstand te gaan staan zodat de piloot geen gevaar zag om zo op ons af te komen. Dit is eigenlijk hetzelfde verhaal als foto 14.
Mooi dat je deze twee eruit pakt.
Nummer 7 is een van mijn zomerfavorieten en de foto is eigenlijk min of meer afgedwongen door op een goede afstand te gaan staan zodat de piloot geen gevaar zag om zo op ons af te komen. Dit is eigenlijk hetzelfde verhaal als foto 14.
-
- SGV Pro
Je laatste 2 weken zijn fotografisch de mooiste Ben. De slagregens op de rotorbladen in je vorige serie zijn fraai. In de laatste serie zit veel kleur en heb je hier en daar weer wat meer ingezoomd op het onderwerp, dat miste ik een beetje in de voorgaande weken, maar maakt deze serie lekker divers. In combinatie met mooi licht en een bloeiende heide is deze serie van voor naar achter een feestje om te bekijken. Dank voor het delen en werk ze weer....
-
- SGV Pro
Dank je wel Bart!
Een mix van beiden in een serie is inderdaad mooi maar als ik een selectie heb gemaakt om te publiceren dan neigt het vaak naar ruimere composities. Dat is een tik van me.
Dat is een bewuste keuze geweest. Ik maak altijd twee soorten foto's; ruim en krap en bepaal dan welke ik het mooiste vind en die plaats ik dan.bvdbogaert schreef: ↑02 sep 2021 20:40hier en daar weer wat meer ingezoomd op het onderwerp, dat miste ik een beetje in de voorgaande weken
Een mix van beiden in een serie is inderdaad mooi maar als ik een selectie heb gemaakt om te publiceren dan neigt het vaak naar ruimere composities. Dat is een tik van me.