In een inmiddels ver verleden , de datum 2 augustus 1999 waren er twee MC-130's van de USAF op Volkel te zien. Dit i.v.m. met de eerdere arrestatie door Duitse SFOR-militairen van oorlogsmisdaden verdachte Radomir Kovac. Kovac werd op deze dag via Volkel overgebracht naar Scheveningse gevangenis. De Herculessen waren er midden op de dag, heeft iemand van jullie daar wellicht foto's van.
[imp]https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=60C9EE82[/img]
BVD
movements@sgvolkel.nl
MC-130's 2-8-1999
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
- Berichten: 1271
- Lid geworden op: 13 apr 2015 20:33
Re: MC-130's 2-8-1999
Hallo Jeroen,
Ja check, ik was er en heb ze geplaat. Echter zal eens moeten zoeken waar dat allemaal uithangt (en negatieven wordt misschien wel helemaal een probleem). Ik zal eens kijken, hopelijk heb ik je niet doodgemaakt met een blije mus.
Edit: mocht ik het niet meer kunnen vinden. De heer M. Hendriks was er ook die dag en nog een spotter uit Gemert waarvan me de naam niet te binnen wil schieten, geloof niet dat die nog actief is.
Warme dag, 06 in gebruik en uiteraard geen voorinfo over deze vlucht, de zon hoog en met die donkergrijs/blauwe kleuren viel het niet mee. Als ik het wel heb lag op Valkenburg de baan eruit voor onderhoud (dit soort vluchten vond vooral daar plaats). Achteraf begreep ik ook waarom ik op weg naar het veld al 5 pliesies was tegengekomen. Ineens waren er 2 JGO (uitgesproken als Diego) callsigns op de scanner. Die hoorde je normaal alleen op RS voor allerlei transportvluchten richting voormalig Joegoslavië. Amerikanen vlogen met JGO, Duitsers met JGZ (Diego Zulu) en zo waren er nog wat meer landen/varianten.
Kerel werd afgevoerd in een geblindeerde auto (3!?) door de poort bij kop 06 rechts
Spul heeft kort binnengestaan op de cross servicing lijn en kwam volgens mijn ouders low level over Schaijk, waarschijnlijk terug naar thuisveld Mildenhall. Het zou lang duren voordat ik weer een MC-130 op Vkl zag
Ja check, ik was er en heb ze geplaat. Echter zal eens moeten zoeken waar dat allemaal uithangt (en negatieven wordt misschien wel helemaal een probleem). Ik zal eens kijken, hopelijk heb ik je niet doodgemaakt met een blije mus.
Edit: mocht ik het niet meer kunnen vinden. De heer M. Hendriks was er ook die dag en nog een spotter uit Gemert waarvan me de naam niet te binnen wil schieten, geloof niet dat die nog actief is.
Warme dag, 06 in gebruik en uiteraard geen voorinfo over deze vlucht, de zon hoog en met die donkergrijs/blauwe kleuren viel het niet mee. Als ik het wel heb lag op Valkenburg de baan eruit voor onderhoud (dit soort vluchten vond vooral daar plaats). Achteraf begreep ik ook waarom ik op weg naar het veld al 5 pliesies was tegengekomen. Ineens waren er 2 JGO (uitgesproken als Diego) callsigns op de scanner. Die hoorde je normaal alleen op RS voor allerlei transportvluchten richting voormalig Joegoslavië. Amerikanen vlogen met JGO, Duitsers met JGZ (Diego Zulu) en zo waren er nog wat meer landen/varianten.
Kerel werd afgevoerd in een geblindeerde auto (3!?) door de poort bij kop 06 rechts
Spul heeft kort binnengestaan op de cross servicing lijn en kwam volgens mijn ouders low level over Schaijk, waarschijnlijk terug naar thuisveld Mildenhall. Het zou lang duren voordat ik weer een MC-130 op Vkl zag
-
- SGV Pro
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 26 okt 2005 17:15
Re: MC-130's 2-8-1999
Hoi Bart,
Zal ik Maurice dan eerst ff contacten?
JJ
Zal ik Maurice dan eerst ff contacten?
JJ
-
- SGV Pro
- Berichten: 1271
- Lid geworden op: 13 apr 2015 20:33
Re: MC-130's 2-8-1999
Dat mag natuurlijk altijd.
-
- SGV Pro
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 26 okt 2005 17:15
Re: MC-130's 2-8-1999
Hoi Bart,bvdbogaert schreef: ↑15 jun 2021 10:11Hallo Jeroen,
Ja check, ik was er en heb ze geplaat. Echter zal eens moeten zoeken waar dat allemaal uithangt (en negatieven wordt misschien wel helemaal een probleem). Ik zal eens kijken, hopelijk heb ik je niet doodgemaakt met een blije mus.
Edit: mocht ik het niet meer kunnen vinden. De heer M. Hendriks was er ook die dag en nog een spotter uit Gemert waarvan me de naam niet te binnen wil schieten, geloof niet dat die nog actief is.
Warme dag, 06 in gebruik en uiteraard geen voorinfo over deze vlucht, de zon hoog en met die donkergrijs/blauwe kleuren viel het niet mee. Als ik het wel heb lag op Valkenburg de baan eruit voor onderhoud (dit soort vluchten vond vooral daar plaats). Achteraf begreep ik ook waarom ik op weg naar het veld al 5 pliesies was tegengekomen. Ineens waren er 2 JGO (uitgesproken als Diego) callsigns op de scanner. Die hoorde je normaal alleen op RS voor allerlei transportvluchten richting voormalig Joegoslavië. Amerikanen vlogen met JGO, Duitsers met JGZ (Diego Zulu) en zo waren er nog wat meer landen/varianten.
Kerel werd afgevoerd in een geblindeerde auto (3!?) door de poort bij kop 06 rechts
Spul heeft kort binnengestaan op de cross servicing lijn en kwam volgens mijn ouders low level over Schaijk, waarschijnlijk terug naar thuisveld Mildenhall. Het zou lang duren voordat ik weer een MC-130 op Vkl zag
Mocht je de foto's van de Hercen kunnen opsnorren dan hou ik me alsnog aanbevolen.
movements@sgvolkel.nl
MVG
JJ